۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۹۸۹
رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز:

دشمنان به دنبال تغییر سلایق جوانان ایرانی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قدوسی گفت: دشمنان اسلام با القای فرهنگ مبتذل غربی، به دنبال تغییر ذائقه و سلایق جوانان ایرانی هستند.
حجت الاسلام حسين قدوسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین قدوسی، رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز، شب گذشته در کارگاه آموزشی با موضوع روابط دختر و پسر که در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آموزه های دین مبین اسلام، حدود و معیارهایی برای چگونگی روابط میان دو جنس زن و مرد تعریف کرده است.

 

وی با بیان این‌که افراط و تفریط در عمل به احکام الهی موجب انحراف خواهد بود، تصریح کرد: از دیدگاه مبانی اسلام روابط با هدف آشنایی که نهایتا منجر به ازدواج شود، نه تنها هیج مشکلی ندارد، بلکه آموزه های دین بر شناخت قبل از ازدواج نیز تاکید داشته اند.

 

حجت الاسلام قدوسی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با اهداف متعدد به بهانه ازدواج اقدام به برقراری رابطه با جنس مقابل می کنند، که عدم آگاهی از نیات این افراد بیماردل موجب بروز بسیاری از معضلات بزرگ اخلاقی و اجتماعی می شود.

 

رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز در این کارگاه آموزشی که با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان همراه بود، گفت: البته اسلام حدود و شاخص‌هایی نیز برای چگونگی و میزان آشنایی دو فرد در دوران قبل از ازدواج معرفی کرده که گاه دختر و پسر بدلیل عدم آگاهی در دام شیادان گرفتار می شوند.

 

وی خواستار توجه به ارزش‌ها و آموزه های اصیل دینی در دوران قبل و بعد از ازدواج شد و افزود: دشمنان اسلام با القای فرهنگ مبتذل غربی، به دنبال تغییر ذائقه و سلایق جوانان ایرانی هستند، در حقیقت امروز با جنگ تمام عیار فرهنگی با غرب رو به رو هستیم.

 

حجت الاسلام قدوسی با تاکید بر این‌که بخش قابل توجهی از ابعاد جنگ نرم دشمن متوجه قشر جوان و پویای جامعه است، گفت: نیازمند نقش‌آفرینی اقشار تاثیرگذار، نخبگان و آگاه در عرصه‌های فرهنگی و عقیدتی به‌ویژه حوزه های علمیه در عرصه مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان هستیم.

 

گفتنی است، پایان این کارگاه آموزشی با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، مسابقه حضوری و اهدای هدایای فرهنگی همراه بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات