۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۴۱۲۵۱

حوزه علمیه اسکو راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسکو از راه اندازی حوزه علمیه این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.
مدرسه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام منیب‌راد، امام جمعه اسکو در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از راه‌اندازی مدرسه علمیه این شهر خبر داد و اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای تملک زمین برای احداث مدرسه علمیه شهرستان اسکو به عمل آمده است.


وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو محل برای راه‌اندازی مدرسه این شهرستان شناسایی شده و مدیران استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بازدید و ارزیابی‌های لازم را داشته‌اند، اما هنوز توافق‌های نهایی صورت نگرفته، با این حال عزم متولیان دینی و فرهنگی شهر بر راه اندازی این مرکز علوم دینی همچنان باقیست.

 

حجت الاسلام منیب‌راد با اشاره به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی شهرستان اسکو گفت: اسکو در سی کیلومتری مرکز استان به عنوان شهر فرهنگی شناخته شده است، بیش از 95 درصد مردم این منطقه باسواد هستند که با چنین اوصافی راه اندازی مدرسه علمیه اسکو نباید انتظاری گزاف باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال عموم اقشار جامعه از نمایشگاه‌های کتاب در تبریز اظهار داشت: حضور ناشران حوزه دین، غرفه‌های حجاب و عفاف، بیداری اسلامی، پیامبر اعظم(ص) و دفاع مقدس از ویژگی های قابل توجه نمایشگاه کتاب تبریز است.


امام جمعه اسکو تجمیع ناشران تخصصی حوزه دین در یکی از سالن‌های نمایشگاهی را از دیگر محاسن این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: حضور ناشران برجسته دینی و حوزوی در نمایشگاه کتاب تبریز نشان از اهمیت این رویداد بزرگ فرهنگی در دیدگاه ناشران مذهبی دارد، تداوم چنین روندی نیازمند تعامل میان مجریان برگزاری و فعالان عرصه کتاب است.


حجت الاسلام منیب‌راد با اشاره به این‌که مخاطب‌محوری باید در اولویت برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز قرار گیرد، گفت: سلسله نشست های معرفتی، پاسخگویی به شبهات دینی و گفتمان های فرهنگی ضرورتی غیر قابل انکار در برگزاری چنین نمایشگاه‌های محسوب می شود.


وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، خواستار ارایه تسهیلات نمایشگاهی جهت حضور پربار انتشارات برجسته و مطرح حوزوی برای بهره مندی عموم طلاب، اساتید و اندیشمندان مدارس علمیه استان شد./935/پ203/س

ارسال نظرات