۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۸۱۳

افتتاح بیست مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افتتاح بیست مدرسه قرآنی در این استان و حضور 25هزار دانش آموز خراسان جنوبی در طرح حفظ قرآن کریم خبر داد.
افتتاح بیست مدرسه قرآنی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بیست مدرسه قرآنی در مقطع ابتدایی، روز گذشته با حضور امام جمعه بیرجند در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، افتتاح شد که هدف از آن افزایش انس و الفت دانش آموزان با قرآن و تربیت قرآنی دانش آموزان از سنین کودکی است.

 

حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه شهرستان بیرجند، در مراسم افتتاح این مدار س گفت: تربیت قرآن‌محور، مهم‌ترین رسالت کنونی آموزش و پرورش است، به گونه‌ای که کوتاهی در این زمینه موجب دوری کودکان از این کتاب آسمانی می‌شود.

 

وی با بیان این‌که باید تمامی مدارس سطح استان به مرور زمان به مدارس قرآنی تبدیل شوند، گفت: طرح ایجاد مدارس قرآنی یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترویج الگوی تربیت اسلامی در جامعه است و آموزش قرآن در کنار درس، موجب تکامل دینی و علمی دانش آموزان به صورت همزمان می‌شود که دانش‌آموزان در مدارس قرآنی، همزمان با تحصیل، آموزش‌های قرآنی را نیز فرا می‌گیرند.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اعطای مدرک فراگیری قرآن به دانش آموزان در مدارس، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روحی که دانش آموزان گرفتار آن هستند را کاهش می‌دهد، امام خمینی(ره) نیز بر تربیت دینی دانش آموزان از دبستان تأکید داشتند زیرا تربیت قرآنی دانش آموزان موجب اصلاح دانشگاه نیز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضایی در پایان، خراسان جنوبی را یکی از استان‌های پیشرو در امر آموزش قرآن کریم به دانش آموزان ابتدایی دانست.

 

حضور 25 هزار دانش آموز خراسان جنوبی در طرح حفظ قرآن کریم

 

حجت‌الاسلام علی حسینی، رییس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این‌که 20 درصد دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی در این طرح شرت کرده‌اند، گفت: 6 هزار و 825 نفر از این شرکت‌کنندگان موفق به کسب نمره قبولی چهارده در این طرح شده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که این طرح در انس دانش آموزان و فرهنگیان با قرآن بسیار مؤثر بوده است، به گونه‌ای که بیشتر شرکنندگان در این طرح موفق به حفظ یک جز یا نیم جز از قرآن شده‌اند، گفت: این طرح اوقات فراغت دانش آموزان را پر کرده است و هدف از اجرای آن در مدارس خراسان جنوبی، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص نهضت ملی حفظ قرآن کریم در کشور است.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان گفت: در سال تحصیلی جدید نیز اجرای طرح‌های قرآنی برای دانش آموزان، یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان است، همچنین برگزیدگان این طرح مشخص شده و با تأمین اعتبار لازم، طی مراسمی به آنان جوایزی اهدا خواهد شد./932/پ203/ب

ارسال نظرات