۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۸۵۷
رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

مسلمانان و مسیحیان با حفظ اتحاد مسجد الاقصی را نجات دهند

خبرگزرای رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن حمایت از مسجد الاقصی و فلسطین خاطر نشان کرد: دفاع از مسجد الاقصی از واجبات دینی است و مسلمانان و مسیحیان با حفظ اتحاد و به صورت جهاد گونه مسجد الاقصی را نجات دهند.
آيت الله قبلان رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: اعراب چگونه شب را به روز می رسانند در صورتی که به مقدسات اسلام توهین و جسارت می شود.


وی افزود: مگر نمیبینید که رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و قدس به صورت وحشیانه حمله ور شده‎ و ارزشهای اسلامی را پایمال می کنند، پس چگونه ساکت نشسته‎اید و کاری انجام نمی دهید.


شیخ عبدالامیر قبلان تصریح کرد: از سازمان همکاری های اسلامی می خواهیم که از مسجد الاقصی و قدس محافظت و از حملات و تعرض های دشمنان در این مناطق جلوگیری نماید.


وی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه رفیع مسجد الاقصی در نزد ادیان آسمانی مخصوصا اسلام بیان کرد: مسجد الاقصی و قدس تا به حال پا برجا بوده و تا آینده خواهد بود و نمی گذاریم آن را نابود کنند زیرا مسجد الاقصی حقی بر گردن مسلمانان دارد،‌ اولین قبله مسلمانان بوده و این مسجد مهد دیانت آسمانی است.

 

شیخ عبدالامیر قبلان حفاظت از مسجدالاقصی را محافظت از دین دانست و افزود: از مسلمانان و مسیحیان می خواهیم که با حفظ وحدت و به صورت جهاد گونه از این مقدسات محافظت و آن را از دست ظالمان نجات دهند.


رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطر نشان کرد: دفاع از مسجد الاقصی در فلسطین حق واجبی است که بر گردن هر مسلمانی است./994/ب903/ک

ارسال نظرات