۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۱۸۷۷
از سال تحصیلی جدید؛

شبکه تبلیغ در 540 مدرسه گیلان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از آغاز طرح شبکه تبلیغ با همکاری طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در 540 مدرسه استان خبر داد.
تبليغ ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست با ائمه جماعات مدارس استان با بیان این که هجمه دشمنان به جوانان با هدف القای شبهات و انحرافات دنبال می شود، گفت: باید با همه قوا و ظرفیت در مقابل هجمه ها ایستادگی کرد و با ایجاد مهندسی فرهنگی و اجرای برنامه های متنوع و جذاب، جوانان را از دام توطئه دشمنان نجات داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که جوانان سرمایه های ارزشمند و گرانبهای کشور هستند، افزود: باید در ارتقای بینش دینی و اعتقادی جوانان و نیز باورهای دینی آنها تلاش کرد.

 

وی از اجرای طرح شبکه تبلیغ در مدارس استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، 540 روحانی و مبلغ به مدارس سراسر استان اعزام خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهداف اجرای این طرح در مدارس، بیان داشت: آشنایی عمیق و بیشتر جوانان با فرهنگ اصیل اسلامی، تقویت اعتقادات مذهبی و پاسخ گویی به شبهات دینی جوانان در کنار فعالیت های پرورشی مدارس از جمله مهم ترین اهداف این طرح به شمار می رود.

 

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود گفت: اجرای این طرح از اثربخشی مطلوب و بالایی در مقابله با آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی دشمنان برخوردار است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین به برنامه های اجرایی این شبکه در مدارس پرداخت و خاطر نشان کرد: اعزام ائمه جماعت، برگزاری گفتمان های دینی، مشاوره دینی، برگزاری کارگاه های آموزشی، احیاء مناسبت های دینی و ملی و اهدای جوائز از مهم ترین فعالیت های فرهنگی شبکه تبلیغ در مدارس خواهد بود.

 

وی در ادامه سخنان خود مدارس را مهم ترین پایگاه برای تبلیغ صحیح ارزش های دینی دانست و گفت: دانش آموزان مهم ترین اهداف تبلیغی در طرح اعزام مبلغ به مدارس هستند.

 

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که ترویج ارزش های دینی باید از دوران دانش آموزی در مدارس ترویج شود، گفت: باید از ظرفیت های تبلیغی حوزه و روحانیت بیشتر در محیط های آموزشی بهره گرفته شود.

 

وی با بیان این که امروز دانش‌آموزان به شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند، افزود: ارتباط بیشتر طلاب جوان و با استعداد در سطح مدارس با دانش آموزان می‌تواند زمینه آگاه بخشی به نسل جوان را فراهم کند.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که امروز هجمه‌های فرهنگی دشمنان وارد فاز جدید شده است، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی با همه توان خود به دنبال تضعیف اعتقادات دینی جوانان ایران اسلامی هستند.

 

وی نسبت به گسترش شبهات دینی در میان نسل جوان از سوی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز همه توان دشمنان در جهت تضعیف هویت دینی جوانان کشورمان به کار گرفته شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با تأکید براین که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بودند، افزود: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است./950/ پ202/س

ارسال نظرات