۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۴۱۸۸۷

چند خبر از حوزه علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ پذیرش 13 نفر در مدرسه سفیران هدایت خورموج، برگزاری کلاس های اخلاق در مدرسه سفیران هدایت خورموج، تشکیل سومین جلسه شورای سیاستگذاری مدارس امین استان بوشهر اخبار حوزه های علمیه استان بوشهر هستند.
طلاب جوان

حجت الاسلام سید مهدی طاهری، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر با بیان این که دوره تثبیتی اول شهریور ماه آغاز و 18 شهریور به پایان رسید اظهار داشت: امتحانات این دوره از 18 تا 23 شهریور بوده که 13 نفر پذیرش شدند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج  خاطرنشان کرد: سال تحصیلی حوزه علمیه سفیران هدایت خورموج از 28 شهریور آغاز شده که 42 طلبه در این مدرسه تحصیل خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: تعداد پایه های تحصیلی این مدرسه سه پایه است و 15 استاد مجرب مسؤولیت تدریس این طلاب را بر عهده دارند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج تصریح کرد: این مدرسه علمیه درسال 1383 تأسیس شده و تاکنون بیش از 30 طلبه فارغ التحصیل داشته است.

برگزاری کلاس های اخلاق در مدرسه سفیران هدایت خورموج 

حجت الاسلام سید مهدی طاهری، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج اظهار داشت: هر هفته در روزهای دوشنبه جلسات اخلاق با حضور طلاب مدرسه سفیران هدایت خورموج برگزار می شود.

وی با بیان این که این جلسات از ساعت 10 تا 11 صبح روزهای دوشنبه در مدرسه علمیه سفیران هدایت برگزار می شود خاطرنشان کرد: امام جمعه شهر چغادک عهده دار آموزش این جلسات است.

تشکیل سومین جلسه شورای سیاستگذاری مدارس امین استان بوشهر 

سومین جلسه شورای سیاستگذاری مدارس امین استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری، رییس شورای حوزه علمیه بوشهر ، مدیر کل و معاون آموزش و پرورش استان، مدیر حوزه علمیه خواهران و معاون تبلیغ حوزه علمیه استان و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام آذرشب، معاون تبلیغ حوزه علمیه بوشهر گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در خصوص مدارس وابسته به حوزه  در سطح استان ارائه کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تقدیر و تشکر از برگزاری جلسه، به لزوم گسترش مدارس امین در سطح استان تأکید و راهکارهای لازم را به عنوان مصوبه جلسه جهت حل مشکلات موجود مطرح کرد.

در پایان احکام مسؤولان هیأت امنای مدارس امین در شهرهای برازجان، خورموج، اهرم، چغادک و کاکی از سوی آیت الله صفایی بوشهری به ائمه جمعه شهرهای مذکور اعطا شد.

قابل ذکر است مدارس امین مدارسی هستند که وابسته به حوزه علمیه و فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه به صورت ویژه در این مدارس از سوی حوزه علمیه و زیر نظر امام جمعه صورت می پذیرد./9461/پ202/س

ارسال نظرات