۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۴۰۲
رییس سازمان حج و زیارت:

عمره هدفمند و سهمیه‌های خاص حذف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت با تاکید مجدد بر سیاست هدفمندسازی عمره و حذف سهمیه‌های خاص افزود: حق مردم متعلق به آنهاست و دادن و بخشیدن حقوق مردم به دیگران معنا ندارد.
سيد احمد موسوي

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست بازرسان سازمان حج و زیارت در مدینه منوره به همراه مدیرکل بازرسی و ارزشیابی سازمان در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، رییس سازمان حج و زیارت تشکیل شد.

در این دیدار ابتدا مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت و نیز هریک از بازرسان مستقر در مدینه منوره، گزارشی از حوزه ماموریت و عملکرد بازرسی و ارزشیابی، وضعیت اسکان زائران در هتل‌ها، حمل و نقل، تغذیه و بهداشت در کاروان‌ها را به اطلاع ریاست سازمان رساندند.

در ادامه، رییس سازمان حج و زیارت با تقدیر از زحمات بازرسان سازمان در مدینه، اظهار داشت: بازرسی در امر حج که مشخصا «از وظایف این سازمان است، امسال بطور منظم صورت می‌گیرد و به لطف خداوند با توجه به اینکه نیروهای خوب و باتجربه‌ای در این بخش وجود دارند موضوع بازرسی و ارزشیابی به شکل مطلوب و مناسبی انجام خواهد شد. در کنار بازرسی‌هایی که صورت می‌گیرند، سعی شود پیشنهاد‌ها و راه حل‌های عملی و مناسب برای رفع اشکالات احتمالی نیز ارائه شوند.

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تاکید بر اینکه بازرسی‌ها باید دقیق، مستمر، منصفانه و همه جانبه باشند از بازرسان خواست در زمینه بازرسی و ارزشیابی، روش‌های علمی و نوین را مورد توجه قراردهند.

عمره حق مردم است

وی در جمع زائران ایرانی مدینه منوره گفت: تمام کارهای انجام شده اعم حمل و نقل، تغذیه، بهداشت و درمان و... برای این است تا شما زائران و میهمانان شایسته خانه خدا دغدغه خاطر نداشته باشید و بتوانید در کمال آرامش و اطمینان مناسک حج را ادا کنید.

حجت الاسلام موسوی، با بیان برخی اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام شده در راستای رفاه حال زائران ایرانی بیت الله الحرام، گفت: ما نوکر شما و کاملا در خدمت شما ییم و شأنی جز خدمت گذاری به ضیوف الرحمان برای خود قائل نیستیم.

وی با تاکید مجدد بر سیاست هدفمندسازی حج عمره و حذف سهمیه‌های خاص افزود: حق مردم متعلق به آنهاست و دادن و بخشیدن حقوق مردم به دیگران معنا ندارد. ما همه چیز را برای مردم می‌خواهیم. ما در زمینه قطع سهمیه‌های خاص و هدفمندسازی حج عمره، مصمم هستیم و بحمدالله از حمایت مردم، علما و نخبگان برخورداریم./917/د102/ن

ارسال نظرات