۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۴۲۲
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

ولایت فقیه زبان رسا و گویای اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی اظهار داشت: امروز ولایت فقیه زبان رسا و گویای اسلام ناب محمدی است؛ از این رو دشمنان نظام اسلامی به دنبال تضعیف این رکن اساسی هستند.
حجت الاسلام مجيد نصيرايي

حجت الاسلام نصیرایی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سفرهای مقام معظم رهبری برکات فراوان داخلی و خارجی و همچنین برای دوستداران نظام و انقلاب دارد، به یقین استکبار به این نتیجه رسیده که کانون و نقطه اصلی تمام مشکلاتش در دنیای امروز، اسلام ناب محمدی است؛ از این رو تلاش دارد اسلام را از صحنه حذف کنند.

وی ادامه داد: سفرها و حضورهای گوناگون مقام معظم رهبری دقیقا در نقطه مقابل حرکت دشمن است و این حضور و ابراز ارادت، به دنیا و استکبار جهانی نشان می‌دهد که هر چه تلاش کنند و دسیسه چینی  با یک پیام و حرکت ولی فقیه تمامی نقشه‌های آنها نقش بر آب می‌شود.

مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این  که سفر رهبری برای دوستداران انقلاب در داخل و خارج دارای پیام است، تصریح کرد: هنگامی که ارادتمندان به ولایت شور و نشاط مردم در استقبال از رهبر انقلاب را می‌بینند در قلب‌شان امید و دل گرمی مضاعفی ایجاد می شود و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات امیدشان را به آینده بیشتر و قدرت تحملشان را دوچندان می کند.

سفرهای مقام معظم رهبری به مانور نیروها و تفکر ارزشی و انقلابی تبدیل می شود

 وی اظهار داشت: این سفرها در فضای ادبیات به اصطلاح جنگ نرم، خود به خود می تواند مانور نیروها و تفکر ارزشی و انقلابی باشد که به عالمیان نشان دهد که نقطه شروع و پایانی اهداف ملت ایران کجاست. ولایت فقیه ادامه امامت، ولایت و رسالت است، بدین جهت این سفر حضرت آقا و استقبال گرم و کم نظیر مردم از ایشان بسیار برای مردم، کشور و نظام ارزشمند است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به این که سفرهای ایشان باعث عمران، آبادانی و توجه ویژه مسؤولان به نقاط کمتر توسعه یافته، می‌شود، بیان داشت: سفرهای مقام معظم رهبری موجب جلب توجه مسؤولان به مناطق محروم می شود و هنگامی این نگاه های ویژه صورت گیرد، نقاط قوت و ضعف بسیار شفاف تر و واضح تر دیده می شود.

 وی ابراز داشت: نظام اسلامی، انقلاب و مردم ثابت کرده اند که تمام اهداف، تلاش ها، فعالیت ها و از خودگذشتگی ها با این هدف بوده است که ارزش های اسلامی و دینی در تمامی زوایای زندگی بشر حاکم شود.

 وی با یادآوری این که امروز مردم روحانیت را به عنوان سرمدار و پیشدار حرکت دینی می شناسند، گفت: روحانیت به عنوان جمعیتی که جزو خواص محسوب می شوند و در روایات و احاکم شیعه به صراحت به این مسأله تأکید شده است، ضمن این که خود آنان به صورت فردی مورد بازخواست قرار می گیرند به صورت تأثیر اجتماعی هم که بر عهده آنها است مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

تمامی رفتارهای روحانیت به حساب دین گذاشته می شود

 مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: روحانیت وظیفه دارد درس دین را بخواند تا ابتدا خودش عالم شود و سپس جامعه را به سوی دین هدایت کرده و به دین کمک کند، از این رو تمام رفتارهایی که یک روحانی انجام می دهد به حساب دین گذاشته می شود و باید روحانیت در هر حرکت دینی که پایان آن به توحید و رشد معرفتی منتهی می شود پیشقدم باشد و در صف مقدم قرار گیرد.

وی افزود: امروز جامعه به روحانیت به عنوان یک الگو می نگرد، از این رو علما و روحانیان وظیفه اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی دارند که در صف اول حمایت از ولایت فقیه باشند؛ بنا به قول حضرت امام(ره) که فرمودند «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است» امروز تقویت جایگاه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه تقویت دین و اسلام است و این از رسالت های اصلی طلاب است زیرا از بارزترین و شاخص ترین راه های تقویت دین در دنیای امروز تقویت ولایت مطلقه فقیه است.

 وی از اسلام به عنوان دژ مستحکمی در مقابل دنیای استکبار و غرب تعبیر و بیان کرد: از این رو تمام دنیا تلاشش بر این است که جوامع را نسبت به ولی فقیه، اسلام و ایران اسلامی به هراس بیندازد، این اسلام هراسی که در دنیا ایجاد شده است با استقبال پرشکوه، پرشور و فعال مردم از ولی فقیه به یقین به دشمنان شکست بزرگی را تحمیل می کند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که حضور گسترده مردم در استقبال از مقام معظم رهبری مشتی کوبنده بر دهان دشمنان اسلام و ولایت فقیه است، تشریح کرد: نکته مهمی که در این مسأله وجود دارد این است که ریشه‌ی این استقبال‌های باشکوه ایمان مردم است که منجر به حضور در صحنه ها می شود؛ امروز اگر نظام اسلامی ما با این صراحت و جرأت در دنیا حرف خود را بیان می کند و بر سر حرف خود می ایستد به پشتوانه مردم است، وقتی مردم حضوری پررنگ داشته باشند قطعا تأثیری مستقیم در وضعیت مسائل مختلف جامعه ما خواهند گذاشت./968/ت302/س

ارسال نظرات