۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۳۰۳۷
روحانی آزداه؛

استقبال پر شور مردم آزادگان را شگفت‌زده کرد

خبرگزاری رسا ـ پس از آزادی، استقبال مردم از آزادگان بسیار چشم‌گیر بود و آزادگان را تحت تأثیر قرار می‌داد.
آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین عسگری، روحانی و آزاده دفاع مقدس با اشاره به حضور چشم‌گیر روحانیان در دفاع مقدس گفت: همه درباره دفاع مقدس احساس تکلیف و وظیفه می‌کردند، به ویژه کسانی که دلبستگی و وابستگی به اسلام و قران و اهل‌ بیت(ع) داشتند، این‌ها می‌خواستند دِین خودشان را به انقلاب، اسلام، ولایت و امام(ره) ادا کنند.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس نیروهایی که به صورت رزمی یا به هر عنوان دیگر وارد جبهه‌ها می‌شدند هدفی جز پیروزی اسلام، قران و سربلندی ولایت نداشتند و همه احساس می‌کردند باید کاری کنند که اسلام در این مملکت پایدار بماند.

این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نیروهای اسلام  با نبود امکانات می‌جنگیدند در حالی که دشمنان با همه امکانات تجهیزاتی که دنیا در اختیارشان گذاشته بود می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: امام به آنچه می‌فرمود معتقد و عامل بود، همین سبب شد که مردم در مقابل اشارات و دستورات امام مبنی بر حضور پرشور در جبهه‌ها احساس تکلیف کنند و به سوی جبهه‌ها روانه شوند.

حجت‌الاسلام عسگری با اشاره به اینکه هرکس در حد توان خودش در دفاع مقدس سهم داشت اضافه کرد: حتی افرادی که توان شرکت در جبهه‌ها را نداشتند با امکانات محدودی که داشتند به جبهه کمک می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ آن امکانات محدود آنچنان شور، عشق و علاقه‌ای در بین رزمنده‌ها به وجود می‌آورد که سبب می‌شد رزمندگان بیش از پیش به ملت، اسلام و قرآن، احساس تکلیف و دلبستگی کنند.

این رزمنده روحانی و آزاده دوران دفاع مقدس یاد آور شد: پس از آزادی استقبال مردم از آزادگان بسیار چشم‌گیر بود و آزادگان را تحت تأثیر قرار می‌داد، همه مردم کشور از مسؤولین گرفته تا مردم عادی چنان لطف، محبت و عنایتی به آزادگان داشتند که انگار فرزندان خودشان از بند اسارت رها شده است.

وی بیان داشت: برخی از هنجار شکنی‌ها، همچون بدحجابی، کم‌کاری در خدمت به مردم و به موقع انجام نشدن کارها، چه کارهای اجرایی و چه کارهای قضایی آزادگان را رنج می‌دهد و ما فکر می‌کردیم این کارها یا وجود ندارد یا به حداقل رسیده است.

حجت‌الاسلام عسگری اضافه کرد: متأسفانه برخی اوقات می‌بینیم با همه خون‌های مقدس و مطهری که در مسیر آرمان‌های ارزشی اسلام و انقلاب ریخته شده، باز ضعف‌هایی هست که انسان را گله‌مند می‌کند.

وی در پایان گفت: البته مقداری از آن طبیعی است چون ما انسان کامل نیستیم و ضعف و ایراد داریم باید سعی شود با کار فرهنگی، صبر و حوصله این مشکلات را به حداقل برسانیم یا ریشه کن کنیم./995/ت302/ن

ارسال نظرات