۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۴۸۱۴

همایش « فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی » در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش « فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی » در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
بيداري اسلامي/1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نخستین همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی در تبریز که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: غدیر منشأ حرکت تاریخی و ضداستکباری ملت ایران در انقلاب اسلامی سال 57 بود و امروز پس از سه دهه شاهد الهام‌ ملت‌های مسلمان از فرهنگ غدیر در مسیر بیداری اسلامی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نمونه‌ای از حرکت های اسلامی بود که به برکت رهبری و اندیشه های امام راحل به بیداری امت مسلمان انجامید، حرکتی که پایه و اساس تفکرش برگرفته از فرهنگ غدیر بود و اگر امروز شاهد آثار انقلاب در کشورهای اسلامی هستیم، نشان از عمق تاثیرگذاری فرهنگ ولایت در در کشورهای اسلامی هستیم.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه جنبش های ملی در قالب ساختار ماندگار نیستند و روزی به فراموشی و تاریخ سپرده می شوند، گفت: صدور پیام و فرهنگ غدیر خواهد توانست همچون واقعه عاشورا در ذهن هر غیر مسلمانی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: شورای انقلاب فرهنگی باید در خصوص بازتاب وسیع این مسائل و برداشتن ابهام در رابطه با فرهنگ غدیر و عاشورا و مباحث مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی و ولایت مداری ایرانیان اقدامات گسترده تری انجام دهد.

 

فرهنگی در پایان با تاکید بر این‌که باید از فرهنگ غدیر، انقلاب اسلامی و عاشورا ابهام زدایی شود، خاطرنشان کرد: سازمان‌های فرهنگی از جمله میراث فرهنگی و گردشگری کشور باید سرپلی برای شناساندن فرهنگ انقلاب اسلامی به جهانیان قرار گیرد.

 

همچنین پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان‌ این‌که نظام اسلامی ایران جلوه‌ای از غدیر بوده و آنهایی که دلشان با غدیر است عاشق این نظام هستند، اظهار داشت: ملت ایران به دلیل اعتقاد قلبی به حقیقت غدیرخم، شیفته انقلاب اسلامی هستند.

 

وی واقعه غدیر را تکمیل دین مبین اسلام و مشخصه بارز اسلام ناب محمدی دانست و افزود: این واقعه نقطه عطفی برای تاریخ بشریت بوده است، از این رو با برگزاری چنین همایشی تلاش داریم برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی و همچنین ممانعت از دستیابی استکبار جهانی به اهداف شوم خود در این زمینه قدمی برداریم.

 

آژیده با اشاره به تاکید پیامبر اکرم(ص) به محبت اهل بیت(ع) گفت: این دعوت فلسفه عمیق دارد، ممکن نیست پیامبر نور و رحمت برای تداوم بنیان‌های فکری اسلام، جانشینی تعیین نکنند، چنانکه در غدیر این مهم صورت گرفت، حقیقت آن است که ملت‌های مسلمان امروز فلسفه و حقیقت غدیر خم را درک کرده اند.

 

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان یادآور شد: این امر نشان‌دهنده شکست توطئه دشمنان اسلام است و حاکی از این واقعیت است که مسلمانان منطقه و جهان بیدار شده و به اسلام بازگشته‌اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات