۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۴۴۸۶۴
به همت دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان؛

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فراخوان بخش حوزوی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اعلام شد و طلاب خراسانی علاقه‌مند تا 15 آبان فرصت دارند تا از طریق پرتال خود در این مسابقات ثبت نام کنند.
سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام محمدرسول رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «قرآن نور است و حقیقتا دل و روح را روشن می‌کند».

 

وی افزود: دفتر فرهنگی‌تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در راستای سخنان رهبری و همچنین در ادامه فعالیت‌های گسترده قرآنی خود، بخش حوزوی سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم را به عهده دارد.

 

حجت‌الاسلام رمضانی توضیح داد: این مسابقات در 9 بخش حفظ یک جزء، حفظ 5/2 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل برگزار می‌شود که محفوظات حافظان 10 و 20 جزء آن باید به صورت پیوسته بوده و یا مشتمل بر دو بخش مساوی باشد.

 

وی با اشاره به این‌که هر کدام از این رشته‌ها تا مرحله استانی ادامه داشته و برخی از آنان نیز تا مرحله بین‌الملل ادامه خواهد داشت، گفت: هر نفر فقط می‌تواند در یکی از رشته‌های حفظ، قرائت یا ترتیل شرکت کند ولی شرکت در رشته مفاهیم تخصصی به عنوان رشته دوم مانعی ندارد که این رشته همانند سال‌های گذشته مانند رشته‌های دیگر به عنوان یک رشته مجزا تا مرحله کشوری ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: شرکت در آزمون کتبی مفاهیم قرآن کریم برای تمامی شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف مسابقات در مسابقات شهرستانی و استانی قرآن کریم، الزامی است و شرط ورود به مسابقات، کسب حداقل 60 درصد امتیاز آزمون مفاهیم در هر مرحله است، همچنین منبع این آزمون، ترجمه، تفسیر و شرح لغات و آیات نیمه اول جزء سی قرآن کریم حضرت  آیت‌الله مکارم شیرازی است.

 

گفتنی است، مهلت ثبت نام این دوره از مسابقات، 15 آبان است که طلاب علاقه‌مند می‌توانند از طریق مراجعه به پورتال طلاب سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در آن ثبت نام کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 2008121 تماس بگیرند./932/ت302/ب

ارسال نظرات