۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۸۶۸
در تهران؛

660 طلبه ورزشکار در قالب 33 تیم رقابت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسابقات ورزشی حوزه‌های علمیه کشور برای نخستین بار از سوی مرکز مدیریت و با همکاری سازمان ورزش و جوانان در تهران برگزار می‌شود.
ورزش طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رسول حسن‌یزدی، مسؤول شورای مرکزی مسابقات ورزشی حوزه های علمیه، امروز در نشستی که با حضور خبرنگاران و رسانه‌های داخلی در قم برگزار شد به ارائه گزارشی از برگزاری مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی حوزه‌های علمیه پرداخت و از حضور 660 طلبه ورزشکار در این رقابت‌ها خبر داد.
مسؤول شورای مرکزی مسابقات ورزشی حوزه های علمیه، افزود: این مسابقات همزمان با بزرگداشت عید امامت و ولایت از روز پنجشنبه، 11 آبان‌ماه تا روز شنبه، 13 آبان‌ماه، در مجتمع فرهنگی و ورزشی غدیر تهران برگزار میشود.
وی افزایش انگیزه طلاب برای حضور در عرصه ورزش و افزایش میزان سلامتی حوزویان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
این مسؤول حوزوی، توجه به روحیه خودباوری و اهمیت دادن به مسائل جسمی طلاب را از جمله برنامه‌های ورزشی حوزه برشمرد و اظهار داشت: برای نخستین بار به صورت متمرکز مسابقات ورزشی طلاب با حضور طلبه‌های تمامی حوزه‌های علمیه در تهران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام یزدی، آمادگی جسمانی، شنا، تیراندازی، دو، پینگ پنگ پنگ و کوهنوردی را از جمله رشته‌های ورزشی این مسابقات برشمرد و ادامه داد: طلاب و فضلای حوزه علمیه به مدت سه روز در تهران به رقابت خواهند پرداخت.
وی اظهار داشت: در این مسابقات سی و سه تیم در رده سنی 15 تا 28 سال از استانهای مختلف کشور با 660 ورزشکار حضور مییابند که این مسابقات با همکاری مرکز مدیریت حوزههای علمیه، وزارت ورزش و جوانان و همچنین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، برگزار میشود.
حجت‌الاسلام یزدی، استفاده از مربیان و داوران حوزوی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مسابقات برشمرد و افزود: ورزشکاران، مربیان و داوران و ناظران این مسابقات از میان حوزویان و طلاب ورزشکار انتخاب شده‌اند.
مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات روز پنجشنبه 11 آبان ماه ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی ورزشی غدیر تهران برگزار می‌شود./917/پ202/ی
ارسال نظرات