۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۲۴۸
مدیرمسؤول خبرگزاری صدای افغان:

ولایت و رهبری نشأت گرفته از فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرمسؤول خبرگزاری صدای افغان اصل ولایت و رهبری را نشأت گرفته از فرهنگ غدیر دانست و گفت: اگر در جوامع اسلامی، فرهنگ غدیر به درستی تبیین نشود، نهضت و تفکر شیعی با مشکل مواجه می‌شود.
ولایت و رهبری نشأت گرفته از فرهنگ غدیر است

حجت‌الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری، مدیرمسؤول خبرگزاری صدای افغان (آوا) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت‌های بالای اطلاع‌رسانی در کشور افغانستان، خواستار استفاده از توانمندی‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای شکوفا شدن این ظرفیت‌ها شد.

 

وی افزود: رسانه‌های همسو با جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان فعالیت‌های مطلوبی انجام داده‌اند و همواره از نظام جمهور ی اسلامی، ملت و رهبری ایران تصویر بسیار روشنی را انعکاس می‌دهند و هرگز در راستای شناخت هرچه بیشتر مردم افغانستان از دولت و ملت ایران کوتاهی نمی‌کنند.

 

مدیرمسؤول خبرگزاری صدای افغان از این‌که رسانه‌های جمهور اسلامی ایران کمتر به مسائل کشور افغانستان می‌پردازند، ابراز تأسف کرد و گفت: رسانه‌های ایران به جای نشان دادن تصویری مطلوب از مردم افغانستان به مردم ایران، ذهن آنان را نسبت به مردم افغانستان به ویژه مهاجران بدبین می‌سازند.

 

وی اضافه کرد: قطعاٌ بدبین شدن ذهن مردم ایران نسبت به مردم افغانستان سبب می‌شود تا دشمنان از این فرصت استفاده کرده و ضربه محکمی را به جوامع اسلامی وارد کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی مزاری در پاسخ به سؤالی، گسترش ارتباط بین دو کشور ایران و افغانستان را در کاهش صدمات به اسلام مؤثر دانست و گفت: زمانی که دو کشور مسلمان با ایجاد تعامل مثبت، ارتباط خود را گسترش دهند، پتانسیل جدیدی را به وجود آورده‌اند.

 

مدیرمسؤول خبرگزاری صدای افغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوع تبلیغ رسانه‌های افغانی در امر تبیین فرهنگ غدیر، تصریح کرد: رسانه‌های این کشور تا جایی که به مباحث وحدت بین شیعیان و برادران اهل سنت آسیبی نرسد در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

وی اصل ولایت و رهبری را نشأت گرفته از فرهنگ غدیر دانست و با بیان این‌که اگر در جوامع اسلامی، فرهنگ غدیر به درستی تبیین نشود، نهضت و تفکر شیعی با مشکل مواجه می‌شود، گفت: فعالیت رسانه‌های کشور افغانستان در بحث غدیرشناسی، مسلماٌ ادامه راه غدیر و امام علی(ع) است.

 

حجت‌الاسلام حسینی مزاری تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام با استفاده از قدرت رسانه در راستای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی تلاش می‌کنند که اگر رسانه‌های خودی در تبیین فرهنگ غدیر کوتاهی کنند، قطعا آنان در گسترش این اختلاف‌ها موفق خواهند شد. /957/ت302/ی

ارسال نظرات