۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۶۸۰۵

بازدید مدیر تبلیغات حرم رضوی از دفتر خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: متأسفانه رسانه‌ها در همه برنامه‌های حرم حضور ندارند و گاهی مبنای حضورشان، چهره و اشخاص یک برنامه می‌شود و نوع فعالیت‌ را در درجه کمتری می‌بینند، درحالی که در حوزه حرم مطهر رضوی، محور امام رضا(ع) است.
حرم رضوي، امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی امینی، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، شب گذشته با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در خراسان از نزدیک با فعالیت‌های این خبرگزاری آشنا شد.
 
وی در این بازدید گفت: زائر حرم رضوی ممکن است در هر نقطه‌ای باشد، زیرا کسی که در دورترین نقطه کشور قرار دارد و با ارتباط قلبی حضور می‌یابد نیز زائر است که اکنون زمینه این ارتباط بیشتر فراهم است و زائر می‌تواند از طریق رضوی تی‌ وی به صورت زنده حرم را درک کند.
 
وی افزود: بنابراین از رسانه به‌ ویژه خبرگزاری‌ها انتظار می‌رود، اخبار و اطلاعاتی که اعتقادات و فرهنگ مردم را پوشش می‌دهد، به خوبی انعکاس پیدا کند، متأسفانه رسانه‌ها در همه برنامه‌های حرم حضور ندارند و گاهی مبنای حضورشان، چهره و اشخاص یک برنامه می‌شود و نوع فعالیت‌ را در درجه کمتری می‌بینند، درحالی که در حوزه حرم مطهر رضوی، محور امام رضا(ع) است.
 
امینی تأکید کرد: این فرصتی است که یک امام معصوم در فضایی قرار گرفته که بدون خارج شدن از ایران می‌توان به آن دسترسی داشت و حرم او 24 ساعته فعال است، بنابراین همه فعالیت‌های حول محور حرم مطهر، ناظر به محتوا و نوع زائر است و رسانه وقتی به سمت حرم می‌آید، باید ذهنش را از فردگرایی فاصله داده و متمرکز به نوع و محتوای فعالیت مربوطه باشد.
 
وی تصریح کرد: در این صورت می‌توان انتظار داشت که رسالت این معاونت که مجری برنامه‌های فرهنگی است و این رسانه که رسالت ترویج معارف دینی و احکام و آیات الهی را دارد، انجام شده و هر دو موفق خواهند بود؛ هرچه محتوا غنی‌تر منعکس داده شود امکان بهره‌برداری بیشتری فراهم می‌شود و این هنر رسانه است که این ظرفیت‌های فکری، دینی و اعتقادی را در چه غالبی ارائه کند که برای مخاطب جذاب بوده و او را به سمت این برنامه‌ها بکشد.
 
وی افزود: رسانه‌ها علاوه بر این‌که یقینا از نظر فکری و اعتقادی با این برنامه‌ها همسویی دارند، از نظر هنری و شناخت ذائقه مخاطب نیز باید استعداد لازم را داشته باشند و اطلاعات و محتوای خبری و فرهنگی تولید شده را طبق مدلی ارائه دهند که انگیزه مخاطب را برای دنبال کردن این مباحث ترغیب کند، بنابراین رسالت رسانه، ارتقای سطح دانش دینی و ارتقای میزان ارتباط مخاطب با امور فرهنگی است.
 

آرشیو کامل برنامه‌های حرم رضوی راه‌اندازی خواهد شد

 
مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان خبر داد: در فضای رسانه حرم رضوی، آرشیوی آماده شده که تمام محتوای فرهنگی شامل سخنرانی‌ها و مراسم ها در آن قرار می‌گیرد و فیلم برنامه‌ها نیز از این طریق قابل دسترسی خواهد بود و هر کس می‌تواند برنامه هر زمانی را که بخواهد، دریافت کند./932/پ202/س
ارسال نظرات