۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۴۷۸
نماینده خبرگان رهبری:

پیوند ناگسستنی بسیج و فرهنگ عاشورا دشمن‌شکن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تقارن هفته بسیج با ماه محرم را فرصتی مغتنم برای نشان دادن شعار جهانی عاشورا و پیوند ناگسستنی بسیج با نهضت حسینی دانست.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع بسیجیان دارالارشاد، اظهار داشت: برکات وجودی بسیج مستضعفین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف تجلی یافته که همواره خشم دشمنان نظام اسلامی را به دنبال داشته است.

 

وی با اشاره به درایت و آینده‌نگری امام راحل در تشکیل بسیج خاطرنشان کرد: این نیروی مخلص مردمی در طول سه دهه گذشته با صلابت، عزت و اقتدار مقابل دشمنان ایستادگی کرده و اجازه نداده استکبار جهانی و ایادی غربی‌اش حتی نگاهی چپ به ایران اسلامی داشته باشد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح برکات تشکیل بسیج در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایران تصریح کرد: بسیج امروز در عرصه‌های سیاسی، دفاعی، اقتصادی،‌ فرهنگی و سازندگی افتخارآفرین بوده و با احساس مسؤولیت هر کجا که ملت و نظام احساس خلاء و نیازمند پشتیبانی بوده است، وارد میدان شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تقارن هفته بسیج با ماه محرم را فرصتی مغتنم برای نشان دادن شعار جهانی عاشورا و پیوند ناگسستنی بسیج با نهضت حسینی دانست و گفت: پیوند ناگسستنی بسیج و عاشورا دشمن‌شکن است، از این رو استکبار جهانی از هر فرصتی برای تضعیف و یا انحراف در فرهنگ عاشورایی بسیج بهره می جوید.

 

وی تاریخ دوران دفاع مقدس و ایثارگری بسیجیان در جنگ تحمیلی را تجلی فرهنگ عاشورایی در میان جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: امروز فرهنگ بسیج در میان ملت های مظلوم منطقه گسترش یافته و همین امر عصبانیت دشمنان را به دنبال داشته است، استکبار بداند که نهال بسیج امروز به درختی تنومندی تبدیل شده که شاخه‌هایی در عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و بسیاری از کشورهای جهان قابل مشاهده است.

 

همچنین حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با تأکید بر این‌که تنها با تکیه بر اصالت و بصیرت عاشورایی توان مقابله با دشمنان را خواهیم داشت، گفت: نیاز به تفکر بسیجی بیش از گذشته احساس می‌شود چرا که امروز ایران اسلامی با دشمنانی روبه‌روست که حملات بی‌رحمانه فرهنگی و تبلیغی علیه نظام ولایی آغاز کرده اند.

 

وی با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال بهره‌مندی از فرصت‌ها و خلأها به نفع خود است، خاطر نشان کرد: بسیج به عنوان زیباترین مولود انقلاب می تواند در تمامی عرصه‌های مورد نیاز نظام اسلامی نقش‌آفرین باشد، از این رو باید جایگاه آن را بیش از گذشته برای نسل‌های آینده معرفی کنیم.

 

همچنین سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری 500 برنامه در ایام هفته بسیج خبر داد و از افتتاح سالن ورزشی 9 دی و صالحین در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: افتخار بسیج تبعیت و ادامه طریق ولایت و مکتب عاشورایی است./935/پ201/ب

ارسال نظرات