۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۴۸۳۳۹
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

تبیین شخصیت حضرت زینب تنها در کربلا خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ولایی گفت: تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) نباید تنها در مظلومیت حادثه کربلا و وقایع پس از روز عاشورا خلاصه شود.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در همایش تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر شهرستان مراغه که در تالار سرباز این شهر برگزار شد، به تشریح نقش حضت زینب(س) در جریان واقعه عاشورا و حوادث پس از حادثه سال 61 هجری پرداخت.

 

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت و حضرت زینب کبری(س) در ماندگاری قیام عاشورا، الگوی زن شیعه از صدر اسلام تاکنون بوده و خواهد بود، اظهار داشت: زنان شیعه در طول تاریخ اسلام همیشه در کنار مردان در عرصه های مختلف افتخارآفرین بوده‌اند.

 

حجت الاسلام ولایی با تأکید بر این‌که تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) نباید تنها در مظلومیت حادثه کربلا و وقایع پس از روز عاشورا خلاصه شود، خاطرنشان کرد: بارزترین بعد زندگی حضرت زینب(س)، تبعیت از ولایت، پاسداری از فرهنگ عاشورایی، رساندن پیام قیام امام حسین(ع) و از خودگذشتگی آن حضرت برای دفاع از حریم امام و همچنین بیان خطبه های آتشین و افشاگرانه در مقابل یزیدیان بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به این‌که رسالت حضرت زینب(س) در تبیین و روشنگری حقایق عاشورا بسیار عظیم بوده است، افزود: آن بانوی مکرم اسلام با تبیین اهداف نهضت حسینی غافلان را از خواب بیدار کردند، تا جایی که بسیاری از جنایتکاران واقعه عاشورا خود را کنار کشیده و اعمال خود را کتمان کردند.

 

وی با اشاره به این‌که حادثه کربلا در اوج عزت اهل بیت برای سعادت بشریت واقع شد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا تلاش کرد تا چهره از فساد دستگاه بنی‌امیه و یزیدیان بردارد و به مقابله با تحریف‌ها و بدعت‌هایی بپردازد که هدف اصلی ایشان آشکار شدن حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

 

حجت الاسلام ولایی با تشریح مجاهدت حضرت زینب کبری(س) در افشای ماهیت اصلی دستگاه بنی‌امیه گفت: ‌ حضرت زینب(س) به علمدار واقعی بعد از حادثه دهم محرم، در دوران اسارت زمانی که کوفیان اعلام کردند که اسیران کربلا خارجی هستند، با روحیه علوی اعلام کرد که ما خاندان اهل بیت هستیم و باید چشم‌ها و گوش‌های خود را باز کنید تا عظمت این خاندان پاک را ببینید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان ایثارگر در انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان ایثارگر، همسران و مادران شهدا و جانبازان در تمام صحنه‌ها و در کنار مردان، برای سرافرازی انقلاب اسلامی مجاهدت و تلاش کرده اند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا حضرت زینب(س) را الگوی بانوان مجاهد انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: بانوان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با صبر و ایثار خود علاوه بر پشتیبانی از جبهه ها، با ایجاد حریم امن برای خانواده، زمینه را برای حضور رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل فراهم کردند.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از 34 بانوی ایثارگر و 16 فرزند دختر شهدای دوران دفاع مقدس مراغه که مدارج بالای علمی را کسب کرده‌اند، با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ب

ارسال نظرات