۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۵۱۰۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

مصرف‌گرایی علمی در دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین آسیب نظام آموزشی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این‌که رشد علم و فناوری در ایران اسلامی خوشایند دشمنان نیست، گفت: استقلال علمی لازمه خودکفایی در دیگر بخش‌ها است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان های شهید بهشتی و علامه امینی اردبیل اظهار داشت: رسالت امروز عموم دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب مجاهدت علمی در عرصه‌های مختلف در جهت تولید ثرورت از راه تولید علم است.

 

وی با بیان این‌که دوران تسلیحات نظامی و بمب اتمی گذشته است، خاطرنشان کرد: تولید علم و ارتقای دانش در جامعه اسلامی از دیدگاه مبانی دینی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، در حقیقت از دیدگاه مبانی اسلامی کاربردی کردن علم و فناوری و همچنین تقویت آن از راه تربیت نفوس بالاترین حسنه به شمار می رود.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که رشد علم و فناوری در ایران اسلامی خوشایند دشمنان نیست، گفت: استقلال علمی لازمه خودکفایی در دیگر بخش‌ها است، دشمنان به خیال این‌که با تحریم علمی ایران می توانند، ملت ایران و جوامع اسلامی را عقب نگه دارند، در سه دهه گذشته مراکز علمی کشور را به سوی مصرف‌گرایی علمی سوق داده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی مصرف‌گرایی علمی در دانشگاه‌ها را بزرگ ترین آسیب در نظام آموزشی کشور دانست و خطاب به دانش‌آموزان نخبه اردبیل گفت: علم دارای شرافت ذاتی است، درس می خوانیم تا برای خدمت به جامعه مهیا شویم و زمینه استقلال و شکوفایی بیش از پیش کشورمان را مهیا سازیم.

 

وی با بیان این‌که  توان علمی هر جامعه رابطه مستقیم با عنصر خدمت به مردم دارد، افزود: باید نسبت به گذشت لحظات و دقایق زندگی حساسیت داشته باشید، تک تک لحظات زندگی باید در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد، از دیدگاه آیات قرآنی و روایات معتبر وارده نیز گذشت اوقات به بطالت، مذموم شمرده می شود.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که استکبار جهانی با تسلط و انحصار علمی به دنبال غارت ثروت های مستضعفان جهان دارند، گفت: در جهانی که برای تصمیم گیری های مهم سیاسی تنها کشورهای پنج گانه دارای حق وتو بوده و حقوق مردم دیگر کشورهای جهان وابسته به تصمیم های آنان است، آلمان توانسته به واسطه توجه به علم و پیشرفت، خود را در میان کشورهای صاحب نظر در جهان قرار دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر غنیمت شمردن فرصت ها برای تعالی نظام اسلامی ایران، به تبیین اهمیت بیش از پیش زمان در روند زندگی روزمره و برنامه ریزی در ابعاد مختلف جامعه پرداخت و گفت: ارزش نهادن بر نعمت های الهی و استمرار تلاش های علمی در موقعیت حساس کنونی و پیچ تاریخی نظام ضروری است./935/پ202/س

ارسال نظرات