۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۷۷
مدیر مدرسه علمیه مجد تهران:

آیت‌الله تهرانی در بحث‌های اخلاقی دارای روش اجتهادی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه مجد گفت: آیت‌الله تهرانی علاوه بر مرجعیت، فقاهت، استخراج آموزه‌های احکام و محل رجوع مردم بودن، توانسته بود از فن اجتهاد برای استخراج آموزه‌های اخلاقی استفاده کند.
آيت الله مجتبي تهراني

حجت‌الاسلام محمدرضا میرصانع، مدیر مدرسه علمیه مجد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت رحلت آیت‌الله مجتبی تهرانی به جامعه شیعه و شاگردان وی اظهار داشت: آیت‌الله مجتبی تهرانی از شاگردان امام خمینی(ره) و اساتید برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه بود که شخصیتی مذهبی، فرهنگی، سیاسی و جامع داشت.

وی با بیان این‌که آیت‌الله تهرانی از جهت فضای درونی و بیرونی حوزه علمیه به موفقیت‌های چشم‌گیری رسیده بود عنوان داشت: جلسات اخلاق او از قبل از انقلاب دایر و فضای مناسبی را برای جوانان ایجاد کرده بود.

مدیر مدرسه علمیه مجد با بیان این‌که در بخش فقهی مجتهدین خدمات گران‌بهایی را انجام داده‌اند ابراز داشت: ما باید همه آموزه‌های دینی از عقائد، اخلاق و احکام را با مکانیزم اجتهاد از منابع کتاب، سنت و عقل استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام میرصانع در ادامه این مطلب بیان داشت: آیت‌الله تهرانی علاوه بر مرجعیت، فقاهت، استخراج آموزه‌های احکام و محل رجوع مردم بودن، توانسته بود از فن اجتهاد برای استخراج آموزه‌های اخلاقی استفاده کند.

وی با بیان این‌که آیت‌الله تهرانی در بحث‌های اخلاقی دارای روش اجتهادی بود اظهار داشت: آیت‌الله تهرانی فن اجتهادی که در فقه آموخته بود را در اخلاق هم بکار گرفت و کلاس‌های اخلاق وی خصوصیت اجتهادی داشت.

مدیر مدرسه علمیه مجد بیان داشت: وقتی یک فقیه با مکانیزم اجتهادی وارد اخلاق می‌شود، کار بسیار مهم و ارزشمندی است که آیت‌الله تهرانی شخصیتی بود که به این عرصه ورود پیدا کرد.

حجت‌الاسلام میرصانع گفت: آیت‌الله تهرانی مسائل و موضوعات اخلاقی را در چارچوب اجتهادی آماده و حاضر می‌کرد و به جوانان تعلیم می‌داد./956/ت302/ص 

ارسال نظرات