۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۵۳۵۹۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برپایی 10 محفل انس با قرآن در دهه فجر و تصویب برنامه‌های دهه فجر در کمیته قرآن و نهج البلاغه قم بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مسؤولیت کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان را به عهده دارد.

وی در ادامه افزود: دومین جلسه این کمیته با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری، بخشداران بخش‌های تابعه، رؤسا و کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی و نمایندگان ادارات کل و نهادهای فرهنگی استان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عظمی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در طول دهه فجر انقلاب اسلامی در هر شب یک محفل قرآنی در شهر قم و شهرهای تابعه استان برگزار شود.

کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، برگزاری مسابقه قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه را از دیگر مصوبات این جلسه ذکر کرد و افزود: قرار است در دهه فجر امسال مسابقه کتبی عمومی با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شود.

به گفته حجت‌الاسلام عظیمی، در نخستین جلسه این کمیته نیز مصوباتی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نهج البلاغه در طول دهه فجر به تصویب رسیده و جلسات این کمیته به صورت منظم تا دهه فجر برگزار می‌شود.

وی از همکاری همه نهادها و سازمان‌هایی که با این کمیته تعامل دارند قدردانی کرد.

برگزاری همایش بازنگری در سیاست‌های ساختار جمعیتی در قم

همایش بازنگری در سیاست‌های ساختار جمعیتی روز یک‌شنبه با حضور 450 نفر از مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس در سالن سینما تربیت قم برگزار شد.

مسؤولان تعدادی از نهادهای استان و مشاور استاندار قم از دیگر شرکت کنندگان این همایش بودند.

در این همایش حسینی یکی از کارشناسان فرهنگی به ضرورت بازنگری در سیاست‌های ساختار جمعیتی تأکید کرد.

تصویب برنامه‌های دهه فجر در کمیته قرآن و نهج البلاغه قم

در جلسه تصویب برنامه‌های دهه فجر در کمیته قرآن و نهج‌الیلاغه، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح محورهای فعالیت این کمیته و برنامه‌ها و طرح‌های تصویب شده در جلسات قبلی پرداخت.

در این جلسه مقرر شد با توجه به استقبال از برگزاری محفل انس با قرآن کریم، یک جلسه دیگر به 10 محفل اعلام شده اضافه شود و به این ترتیب در طول دهه فجر انقلاب اسلامی 11 محفل انس با قرآن کریم در شهر قم و شهرهای و روستاهای تابعه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه محمد در مرحله استانی و شهرستانی، برگزاری مسابقه نهج البلاغه در زمینه بصیرت افزایی و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

جلسات کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان تا زمان فرارسیدن این دهه مبارکه به صورت منظم و مستمر برگزار خواهد شد.

دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با امام جمعه کهک

حجت‌الاسلام عباس اسکندری در دیدار امام جمعه کهک، به بررسی راه‌های همکاری بیشتر بین اداره تبلیغات اسلامی کهک و امام جمعه به منظور توسعه تبلیغات دینی خواهد پرداخت.

وی علاوه بر این با حضور در اداره تبلیغات اسلامی کهک، از بخش‌های مختلف این اداره و نحوه فعالیت کارکنان آن بازدید خواهد کرد.

سخنرانی در گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک از دیگر برنامه‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش کهک خواهد بود.

تربیت هنرمندان جوان برای تبلیغ هنری دین

وحید فرجی روز سه‌شنبه 26 دی‌ماه با بیان اینکه برای داشتن سینمایی که مبلغ دین باشد نیازمند تربیت هنرمندان جوان و متعهد هستیم گفت: جشنواره‌ها به منظور استفاده از توانایی‌های آنها و ایجاد امکانات برای بروز استعدادهایشان، بهترین فرصت برای رسیدن به این هدف است و جشنواره نماز و نیایش به دنبال تحقق این مهم است.

رییس حوزه هنری استان قم با بیان اینکه رسانه‌های دیداری به‌ویژه سینما، نقش بسیار مهمی در تربیت اجتماعی جامعه دارند اظهار داشت: انحرافات سینما می‌تواند به انحراف در جامعه منجر شود و از سوی دیگر می‌توان از طریق فیلم که یکی از هنرهای دوست‌داشتنی و پرطرفدار است به آموزش و افزایش اطلاعات دینی افراد جامعه پرداخت.

وی با اشاره به نقش این‌گونه جشنواره‌ها در ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان به نماز بیان داشت: جوانان امروز بسیار باهوش و توانمند هستند و ساده‌گویی و سطحی‌نگری را در هیچ یک از وجوه زندگی نمی‌پذیرند.

فرجی خاطرنشان کرد: ارزش‌ و اهمیت نماز در سینما باید به شکلی هوشمندانه باشد تا تأثیر لازم حاصل شود و این امکان به دست هنرمندان متعهد و مستعد میسر است.

وی ادامه داد: دیدن فیلم‌های حاضر در جشنواره و بررسی آن به وسیله کارشناسان دینی و هنری مشخص خواهد کرد که تا چه حد ابعاد مختلف نماز به تصویر کشیده شده است.

رییس حوزه هنری قم یادآورشد: البته باید توجه داشت که به تصویر کشیدن ابعاد معنوی نماز به هیچ عنوان نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد و البته نیازمند آشنایی و تسلط بر ابعاد مختلف نماز است.

وی تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره و دیگر جشنواره‌های دینی که در کشور برگزار می‌شوند بتوانند در راه رسیدن به اهدافشان موفق باشند.

ترویج آموزه‌های اسلامی مهم‌ترین راهبرد برای سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام قاسمعلی گل‌محمدی، رفاه طلبی زیاد و گرایش به کالاهای لوکس را از مصادیق رفتارهای غیراسلامی دانست و گفت: بودجه کلانی از مردم و دولت برای خرید کالاهای لوکس و غیرضروری به خارج از کشور می‌رود که باید بر روند واردات کالاها دقت بیشتری صورت گیرد.

به اعتقاد این کارشناس مذهبی در حال حاضر مهم‌ترین مسئله‌ای که خانواده‌ها را رنج می‌دهد شکاف عمیق طبقاتی است و در چنین شرایطی عده معدودی از افراد جامعه از گران‌ترین نوع کالاها با مارک‌های خارجی استفاده می‌کنند.

وی ترویج آموزه‌های اسلامی از قبیل قناعت و ساده زیستی را مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از گسترش تفکر غیراسلامی دانست و افزود: در متون اسلامی مولفه‌های زیادی از سبک زندگی اسلامی وجود دارد که باید با ترویج آن‌ها، مردم را نجات داد.

توسعه فرهنگ دینی در بخش خلجستان قم

حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی‌پور علویجه اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در سال‌های اخیر با ساماندهی هیأت‌های مذهبی بخش خلجستان، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و برگزاری گفتمان‌های دینی، نقش ارزنده‌ای در توسعه فرهنگ دینی در این بخش داشته است.

وی اضافه کرد: این اداره در صورت همکاری مسؤولان استان می‌تواند در توسعه طرح استقرار روحانی مستقر و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و دینی ماندگار اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق شهری و روستایی بخش خلجستان قم را نیازمند حمایت بیشتر مسؤولان دانست.

برگزاری یادواره شهدای روستای میم قم

مراسم معنوی یادواره شهدای روستای میم برای پاسداشت رشادت‌های شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و تکریم از صبر و استقامت خانواده‌های آنان برگزار شد.

خاطره گویی و سخنرانی یکی از مبلغان دینی پیرامون جایگاه و ارزش شهید شدن در راه اسلام و لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های این مراسم بوده است.

امام جمعه، رییس اداره تبلیغات اسلامی و بخشدار کهک از مهمانان این یادواره بودند./997/پ202/پ

ارسال نظرات