۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۱۹۴
آیت الله شبستری:

روش‌های تربیتی اسلام مصون‌بخش جامعه از آلودگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش از روش‌های تربیتی و آموزشی اسلام بهره مند شوند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تأکید بر توجه به مبانی و آموزه های دینی در تبیت کودکان اظهار داشت: ارزش‌های دینی بایستی از سنین کودکی در افکار و اندیشه‌های فرزندان نهادینه شود.

 

وی با بیان این‌که بی توجهی به تربیت دینی کودکان آثار زیان‌باری نسبت به آینده نظام اسلامی ترسیم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: عدم توجه به تربیت دینی کودکان نسل آینده‌ساز کشور را بی‌تعهد خواهد کرد، البته قریب به اتفاق خانواده‌های ایرانی آشنایی فرزندان با ارزش های اسلامی را مورد نظر قرار داده اند.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تربیت صحیح در دوران کودکی جامعه سالم را ممکن می سازد، تصریح کرد: بسیاری از آموزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی بایستی از سنین کودکی و نوجوانی آموزش داده شوند تا در آینده جامعه بانشاط، اخلاق‌مدار و خدامحور داشته باشیم.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که نقش مربیان تربیتی در ترویج ارزش های دینی میان نسل جوان جامعه بسیار مورد توجه و بااهمیت است، گفت: نسل جوان از نظر ذهنی و فکری آمادگی پذیرش حقایق و آموزش های مختلف را دارند، از این رو باید با تعلیم اسلامی و درست جامعه را از هر گونه آسیب مصون داشت.

 

وی ترویج فرهنگ دینی را ضامن بزرگداشت شعائر اسلامی در سطوح فردی و اجتماعی دانست و خواستار ارتقای بینش دینی و عقیدتی نسل جوان جامعه از سوی متولیان فرهنگی و دینی استان شد و گفت: توجه بیش از پیش به آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان مسأله ای ضروری و انکار ناپذیر در عصر حاضر است.

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: مسؤولان فرهنگی کشور باید به کانون پرورش کودکان و نوجوانان به عنوان نهادی فرهنگی توجه و برای حمایت از آن اهتمام جدی داشته باشند، چرا که در تربیت کودکان و نوجوانان تأثیرگذار بوده و در آینده کشور سهم مهمی دارد.

 

آیت الله شبستری با تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند کانون‌های پرورش فکری و کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در این مراکز صورت گرفته؛ اما کافی نیست بایستی کتب و ابزارهای آموزشی نونهالان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مبانی دینی همخوانی داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که کانون های پرورش فکری می توانند با تهیه و در اختیار قرار دادن کتاب های مثبت و آموزنده اثرگذاری مناسب در مقطع سنی کودکان و نوجوانان داشته باشند، تصریح کرد: بایستی این مراکز بیش از پیش از روش‌های تربیتی و آموزشی اسلام بهره مند شوند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات