۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۵۴۹۱۳
امام جمعه نکا:

عمل به مفاهیم قرآنی با تدبر در کلام وحی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به این که برای رسیدن به مرحله تدبر در قرآن باید علاوه بر روخوانی و روانخوانی قرآن زمینه فهم آن را در بین جوانان فراهم سازیم، افزود: عمل به مفاهیم قرآنی با تدبر در کلام وحی امکان پذیر خواهد بود.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر ار معارف ناب و انسان ساز قرآنی تأکید کرد و گفت: ذهن، دل و روح انسان باید مأمن آموزه های قرآن باشد.

 

امام جمعه نکا به اهمیت تمسک به قرآن در حفظ و پیراستگی جامعه از خطا و آسیب اشاره کرد و اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروزی ناشی از دور شدن ما از فرهنگ و ارزش‌های قرآنی است.

 

وی با تأکید براین که فرهنگ و ارزش‌های قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه و حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بشریت ساری و جاری شود، افزود: آحاد جامعه اسلامی به ویژه متولیان این بخش گام های مؤثرتری دراین خصوص بردارند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که فرهنگ و ارزش‌های قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

وی با بیان این که قرآن کتاب قدرت، عزت دنیا و آخرت است، گفت: این کتاب الهی ارزشمند از سوی خداوند متعال برای تزکیه روح و جان انسان فرستاده شده است.

 

حجت الاسلام لائینی، ترویج مفاهیم قرآنی را سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیریم.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با تأکید براین که همه ما باید در همه حال عامل به قرآن باشیم، یعنی هم بدانیم و بخوانیم، هم بفهمیم و تدبر کنیم و هم متخلق به اخلاق قرآنی باشیم، گفت: امیرالمومنین (ع) فرمودند: هر خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود و ذکر خدا گفته شود، برکتش زیاد می شود، فرشتگان در آن حضور یافته و شیطان از آن خانه دور می شوند.

 

وی یکی از برکات ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی را ترویج مثبت و با کیفیت و کمیت بالای قرآن در میان ملت ایران دانست و تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ترویج مبانی قرآن در کشور باید به گونه ای انجام شود که ده  میلیون حافظ قرآن در ایران اسلامی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه نکا تدبر در قرآن را مهم ترین عامل ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید در کنار حفظ و قرائت کلام الهی نسبت به درک عمیق و صحیح آن نیز تلاش شود.

 

حجت الاسلام لائینی قرآن را زیر بنای رشد و تعالی هر انسانی دانست و تصریح کرد: تنها راه رسیدن به جایگاه رفیعی در نظام هستی تمسک به کلام ارزشمند و نورانی وحی است.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با تأکید براین که قرآن کریم نسخه هدایت بشر است و انسان می تواند حقایق جهان را از طریق تدبر در قرآن کسب کند، گفت: مسلمانان وظیفه دارند با تدبر و انس با قرآن کریم این حقایق را کشف کنند.

 

وی با بیان این که مفاهیم ارزشمند قرآنی باید وارد زندگی ما شود، خاطرنشان کرد: بهره گیری از آموز های قرآنی می تواند زمینه رشد و پیشرفت بنیان خانواده را فراهم کند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که برای رسیدن به حد کمال و فهم دقیق قرآن فاصله داریم، گفت: برگزاری جشنواره های قرآنی تا حد قابل قبولی قرآن را از مهجوریت خارج می سازد.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که برای رسیدن به مرحله تدبر در قرآن باید علاوه بر روخوانی و روانخوانی قرآن زمینه فهم آن را در بین جوانان فراهم سازیم، افزود: عمل به مفاهیم قرآنی با تدبر در کلام وحی امکان پذیر خواهد بود.

 

امام جمعه نکا با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در توسعه معرفت، آموزش قرآن و فهم فرهنگ قرآنی بسیار تاثیرگذار است./950/پ202/ب

ارسال نظرات