۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۹۸۶

نمایشگاه دائمی کتاب در حوزه علمیه طالبیه گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه دائمی کتب حوزوی و نرم‌افزاری‌های دینی در کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز گشایش یافت.
نمایشگاه دائمی کتاب در حوزه علمیه طالبیه گشایش یافت

حجت الاسلام علی علمی، مدیر کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که این کتابخانه بیش از شش هزار عضو دارد و روزانه 400 نفر همزمان از فضا و امکانات کتابخانه و قرائت خانه آن استفاده می کنند، اظهار داشت: کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز با مساحت 4 هزار متر مربع با امکانات قرائتخانه ای و رایانه ای فعالیت می کند.

 

وی با بیان این‌که بیش از 30 هزار جلد کتب مرجع و 350 کتب خطی، سنگی و سربی در این کتابخانه وجود دارد، تصریح کرد: به غیر از طلاب علوم دینی مدارس علوم دینی تبریز، دانش آموزان و دانشجویان و همچنین محققین و پژوهشگران شهر نیز می توانند از منابع منحصر به فرد این مرکز استفاده کنند.

 

حجت الاسلام علمی در ادامه از گشایش نمایشگاه دائمی کتب حوزوی و نرم‌افزاری‌های دینی در کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه بنا به درخواست حوزویان و با هدف تسهیل در دسترسی طلاب به کتب حوزوی، فقهی، کلامی، فلسفی، اصولی و ... راه‌اندازی شده است.

 

مدیر کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز ادامه داد: این نمایشگاه دائمی همه روزه غیر از روزهای تعطیل در جنب کتابخانه جعفریه در صحن مسجد جامع و حوزه علمیه طالبیه با امکانات مختلف از جمله اینترنت پرسرعت آماده میزبانی از عموم مردم به ویژه طلاب و اساتید حوزوی است.

 

وی با بیان این‌که نسخ دیجیتالی از کتب نسخ خطی و سنگی این کتابخانه تهیه شده است، گفت: با تهیه نسخ دیجیتالی از منابع موجود در این مرکز محققان می توانند بیش از پیش با تاریخ تشیع در آذربایجان و تبریز آشنا شوند.

 

گفتنی است، کار ساخت کتابخانه عمومی جعفریه در سال 1381 به درخواست و نظارت آیت ‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آغاز شد که مورد تشویق و استقبال سایر علما قرار گرفت./935/ت303/ب

ارسال نظرات