۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۵۵۲۵۷
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیان در خط مقدم جنگ نرم حضور داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که روحانیان و طلاب علوم دینی در شرایط جنگ نرم باید در خط مقدم این جبهه قرار داشته باشند، تصریح کرد: روحانیان پیشرو در مبارزه با استکبار بوده و هستند و این امر در طول تاریخ اسلام همیشه وجود داشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در جلسه اخلاق طلاب مدارس علمیه اردبیل با تأکید بر این‌که سبک زندگی علمای سلف الگویی ارزشمند برای زندگی طلاب محسوب می شود، اظهار داشت: در طول تاریخ علمایی که به توفیقاتی ارزشمند دست یافته‌اند، ساده‌زیستی را اولویت زندگی خود قرار داده بودند.

 

وی با بیان این‌که روش زندگی طلاب و روحانیان بایستی الگوی دیگر اقشار جامعه باشد، تصریح کرد: آموزه های دینی اسلام نیز بر پرهیز از اسراف و گرایش به زندگی متعادل و ساده تأکید دارد، مبلغی که خود عامل به مبانی دینی نباشد، تبلیغ و گفتارش تأثیرگذار نخواهد بود.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روحانیان و طلاب علوم دینی در شرایط جنگ نرم باید در خط مقدم این جبهه قرار داشته باشند، تصریح کرد: روحانیان پیشرو در مبارزه با استکبار بوده و هستند و این امر در طول تاریخ اسلام همیشه وجود داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: روحانیان علاوه بر فعالیت در عرصه های تبلیغی، بصیرتی و معرفتی، بایستی با روش زندگی خود الگویی اسلامی برای سبک زندگی باشند، تجریه نشان داده روحانیت مردمی، عمل‌گرا و صادق همواره از جایگاه و پایگاه ارزشمند نزد مردم دارا بوده و جریان‌ساز بوده است.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با بیان این‌که علمای دین دیده‌بان و مرزبان عقیدتی امت اسلامی هستند، افزود: روحانیت نه تنها در صدر اسلام، بلکه در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز نقش بسزایی داشته و امروز شاهد رهبری روحانیت در جنبش‌های بیداری اسلامی هستیم.

 

نماینده خبرگان رهبری پیروزی انقلاب اسلامی را اوج همراهی ملت با روحانیت دانست و گفت: مردم ایران با بهره‌مندی از تجربه انقلاب مشروطه، فریب عده‌ای به ظاهر روشنفکر را نخورده و با همراهی روحانیت آگاه و مرجعیت شیعه توانستند پایه های رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را به کل از چهره ایران اسلامی پاک کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تشریح ریشه‌های معنوی، اخلاقی و دینی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: برای نخستین بار بود که ملتی آگاه و بیدار به ندای روحانیت شیعه لبیک گفته و تا پای جان ایستادگی کردند و در نهایت توانستند آزادی، عدالت، استقلال و نظام اسلامی را در ساختار حکومتی پیاده کنند./9351/پ202/ب

ارسال نظرات