۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۶۸۶۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

بیداری اسلامی ثمره عمل به معارف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان به بیداری اسلامی اشاره کرد و آن را یکی از ثمرات عمل به تعالیم قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان منادی آزادی و تعلیم در دنیا زمینه ساز سعادت و تعالی بشر را فراهم می کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، به اهمیت تمسک به قرآن در حفظ و پیراستگی جامعه از خطا و آسیب اشاره کرد و اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروزی ناشی از دور شدن ما از فرهنگ و ارزش‌های قرآنی است.

 

وی احیای فرهنگ قرآنی از قرائت تا تدبر و عمل به قرآن در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست و بیان داشت: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می‌دهد.

 

امام جمعه رشت در بخش دیگری ازسخنان خود، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، قرآن را کتاب انسان‌ساز و ارائه‌دهنده برنامه دنیوی و اخروی دانست و با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند، ادامه داد: مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود.

 

وی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی احکام ناب اسلامی در مهجوریت کامل به سر می برد، ادامه داد: رژیم سابق احکام قرآنی را سدی در برابربرنامه های خود می دانست و به همین دلیل سعی می کرد مانع از ترویج احکام دینی در جامعه شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که رژیم گذشته می‌دانست اگر قر‌آن در جامعه حاکم شود جایی برای حکومت طاغوت نخواهد بود، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ارزش های قرآنی به خوبی در جامعه نهادینه شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به بیداری اسلامی اشاره کرد و آن را یکی از ثمرات عمل به تعالیم قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان منادی آزادی و تعلیم در دنیا زمینه ساز سعادت و تعالی بشر را فراهم می کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات