۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۷۲۱۱
در مشهد؛

مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث٬ با حضور مدیر کل اداره قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه در مشهد برگزار شد.
مراسم تجليل از برگزيدگان هجدهمين المپياد بين المللي قران و حديث جامعة المصطفي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث٬ امروز، اول اسفند در جامعه‌المصطفی‌العالمیه٬ مجتمع آموزش عالی مشهد با سخنرانی حسین اسدی٬ مدیر کل اداره قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه و حجت‌الاسلام مهدوی مهر٬ رییس مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار شد.

 

اسدی، در این مراسم با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و قدردانی از مجتمع آموزش عالی مشهد گفت: المپیاد فرآیندی رقابتی است اما ویژگی‌هایی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

 

وی به تعداد رشته‌های مورد رقابت در این المپیاد اشاره کرد و ادامه داد: معمولأ در المپیاد‌ها و رقابت‌های قرآنی٬ تعداد محدودی از رشته‌ها شرکت داده می‌شوند که این امر باعث کاهش شرکت‌کنندگان و تنوع رشته‌ها می‌شود٬ اما در این المپیاد٬ رشته‌های متنوع و مختلفی برنامه‌ریزی شد تا هر شرکت‌کننده با هر سلیقه‌ای بتواند در این مسابقات شرکت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این المپیاد صرفأ رقابت نیست بلکه با توجه به اهداف بلند جامعه‌المصطفی٬ سعی شده تا این اهداف برای فرد فرد شرکت‌کنندگان نیز دنبال شود؛ همان گونه که در بخش پژوهش٬ تمامی آثار همچون نوشتن کتاب٬ ترجمه٬ نگارش پایان‌نامه و مقاله و همچنین وبلاگ‌نویسی٬ اموری علمی هستند.

 

اسدی به اهمیت محور قرار دادن قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن گفتمان‌ساز است و با محوریت‌بخشی قرآن می‌توان بسیاری از سخنان را موضوعیت داد و مطرح کرد.

 

وی به ویژگی‌های برگزاری این المپیاد اشاره و تصریح کرد: تمام رشته‌های بخش کتبی به صورت آنلاین برگزار شد که به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین ایجاد بستر مناسب یرای شرکت حداکثری علاقه‌مندان در این آزمون بوده است.

 

وی به برگزاری مراحل مقدماتی این المپیاد توسط ستاد برگزاری آن اشاره کرد و اظهار داشت: تمام مراحل مقدماتی المپیاد در کشورهای مختلف توسط ستاد برگزاری صورت گرفته که این مسأله باعث تقویت ابعاد علمی و آموزشی آن می‌شود.

 

مدیر کل اداره قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه به دیگر عملکردهای این المپیاد اشاره کرد و یادآور شد: تجلیل از شخصیت‌های قرآنی جامعه‌المصطفی در عرصه جهانی از سال گذشته آغاز شده که از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سال گذشته و آیت‌الله سبحانی در سال جاری تجلیل به عمل آمد.

 

وی با اشاره به سخنی از حضرت آیت‌الله جوادی آملی مبنی بر این که «تا حوزه قرآنی نشود٬ دانشگاه قرآنی نمی‌شود و تا این دو قرآنی نشوند٬ جامعه قرآنی نخواهد شد» بر پرداختن جدی حوزه به فعالیت های قرآنی تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر نیز در ابتدای این مراسم، گفت: انسان‌ها همواره به دنبال راه‌های میان‌بر برای رسیدن به موفقیت و منفعت بیشتر٬ با کار و تلاش کمتر هستند و قرآن٬ همان راه میان‌بری است که خداوند توسط رسول‌ خود در اختیار ما قرار داده است.

 

وی با اشاره به معجزات پیامبران دیگر اظهار داشت: معجزات دیگر پیامبران توسط قرآن نقل و تصدیق شده اما به گونه‌ای نیست که بتوان از آن‌ها برای رسیدن به کمال بهره جست٬ ولی قرآن معجزه‌ای است که خداوند در دستان ما قرار داده است.

 

رییس مجتمع آموزش عالی مشهد در پایان تأکید کرد: شفاعت قرآن زمانی حاصل می‌شود که به آن عمل شود./932/پ202/س

 

ارسال نظرات