۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۵۷۴۸۶
مسؤول کانون مساجد مازندران:

عصمت و ولایت مداری مهمترین ویژگی حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، شهر مقدس قم را خاستگاه انقلاب در داخل و خارج کشور و مورد اقبال شیعیان و آزادی‌خواه جهان خواند و گفت: عصمت و ولایت مداری مهمترین ویژگی حضرت معصومه است.
 بارگاه حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد فوقی، مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز در مراسم سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) که در کانون فرهنگی و هنری شهید صفری قائمشهر برگزار شد، حضرت معصومه(س) را خاستگاه انقلاب در داخل و خارج کشور و مورد اقبال شیعیان و آزادی‌خواه جهان خواند و گفت: حرم حضرت معصومه(س) ریشه شجره مبارکه آل محمد(ص) است.

 

وی بابیان این که گنبد و بارگاه حضرت معصومه(س) از علایم خدا محوری، فضیلت و دانش است تاکید کرد:‌ از افتخارات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع شریف این است که به زیارت این مکان شریف که محل فرود فرشتگان است نائل می‌شوند.

 

فوقی تصریح کرد: بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) دارالشفاء امراض روحی، جسمی و رفع کننده مشکلات مردم قم و ایران است و بارها امداد غیبی و معجزه در این بارگاه و صحن مقدس و منور به نور ایمان رقم خورده است.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به این که حرم حضرت معصومه(س) شبیه به حرم امام حسین(ع) است، ابراز کرد: تمام تهی‌دستان و نیازمندان برای دریافت خواسته‌های خود به این مکان امن پناهنده می‌شوند.

 

وی با اشاره به این که اگر فردی از باب اخلاص به خانه حضرت معصومه(س) پناه بجوید گره‌های کور زندگی و مشکلات فردی و اجتماعی او حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: دریای بی‌کران حوزه علیمه قم سیرابی خود از علم و دانش را از چشمه جوشان علم و دانش حضرت معصومه(س) دریافت می‌کند.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران ادامه داد: مرحوم محدث قمی به هنگام بحث از دختران حضرت موسی بن جعفر(ع) که همگی صاحب فضیلت و شرافت بوده اند، می نویسد «بر حَسب آنچه به ما رسیده، افضل آنها سیده جلیله معظّمه، فاطمه بنت امام موسی(ع)، معروف به حضرت معصومه است و هیچکدام مقام حضرت معصومه را نداشته اند.»

 

وی عنوان کرد: در مورد حضرت معصومه(س) تعبیرات بسیار بالایی از معصومین رسیده است که در مورد کسی غیر از معصومین(ع) وارد نشده است.

 

فوقی با بیان حدیث امام صادق (ع) در مورد قم که می فرمایند «برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا(ص) حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمؤمنان (ع) حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و به زودی زنی از فرزندان من در آنجا دفن می شود که نامش فاطمه است; هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد» ادامه داد: در این روایت نکته های نابی وجود دارد که گستردگی شفاعت از آن جمله است.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان اینکه بعد از حضرت زهرا(س) کسی را نداریم که از چنان مقام والایی در شفاعت برخوردار باشد، گفت: تبیین والای شخصیت حضرت معصومه(س) بین آحاد مردم جامعه، نیاز به اهتمام بیشتر دارد.

 

وی با اشاره به این که سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به عنوان روز مادر و میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامیده می شود، خاطرنشان کرد: هنوز  آنطور که شایسته حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)  است، سجایای اخلاقی و رفتاری آن حضرت بیان نشده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات