۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۸۳۷۸
در همایش گرامیداشت مجله مکتب اسلام صورت گرفت؛

تجلیل از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی

خبرگزاری رسا ـ همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام با حضور حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در قم برگزار شد.
همايش گراميداشت 54 سال انتشار مجله درس هايي از مکتب اسلام تجليل از دو مرجع تقليد در گراميداشت 54 سال انتشار مجله درس هايي از مکتب اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام با هدف تجلیل از بنیانگذاران این نشریه حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز دهم اسفند از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد.

 
در این مراسم که افزون بر حضرت آیت‌الله سبحانی، جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه و شماری از نویسندگان و هیأت تحریریه گذشته مجله درس‌هایی از مکتب اسلام حضور داشتند، از 50 سال خدمات ارزشمند حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در پایه‌گذاری، مدیریت و نویسندگی در این مجله و جمعی از نویسندگان آن تجلیل شد.
 
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجج اسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران، سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت‌الاسلام وافی تولیت مسجد مقدس جمکران و سیدمحمد حسینی و جعفر محمدزاده وزیر و معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کرم رضا پیریایی استاندار قم از حاضران در این مراسم بودند.
 
سیدمرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ابتدای این مراسم با تقدیر از پایه‌گذاران مجله درس‌هایی از مکتب‌ اسلام، گفت: در آیین نکوداشت نیم قرن روشنگری سپاسگزار کسانی هستیم که در سال 1337 نخستین جرقه‌های این نشریه نورانی را در ظلمت ستم‌شاهی رقم زدند؛ مجله درس‌هایی از مکتب اسلام اگر پایدار مانده مرهون اخلاص بنیانگذاران و حمایت افرادی است که خود منشأ نور و علم بودند.
 
هدایت مردم رسالت اصلی عالمان دین
 
همچنین آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا»، اظهار کرد: بنیانگذاران ارجمند نشریه مکتب اسلام حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و شخصیت‌هایی که به پاس تلاش مداوم آنان در جبهه فرهنگی قلم زده‌اند و قدم برداشته‌اند، شب و روز نشناختند.
 
وی با بیان اینکه آن روز این بزرگواران، فضلای جوان حوزه بودند و امروز بر کرسی عالی مرجعیت تکیه زده‌اند، به عوامل تهدیدکننده شرایط آن روز اشاره کرد و گفت: در دوران طاغوت که تاریکی‌ها همه جا را فرا گرفته بود، رسالت اصلی عالمان دین گرفتن دست مردم و هدایت آنان از باتلاق ظلمت و تاریکی به سمت نور است.
 
سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر سخنران‌های این مراسم بود که از نشریه مکتب اسلام به عنوان نوری در ظلمت و چشمه‌سار زلال در دورانی که همه تشنه بودند و به دنبال آب می‌گشتند، نام برد و خدمات ارزشمند حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی را در پایه‌گذاری و چاپ این نشریه وزین، ستود.
 
تأثیر مجله مکتب اسلام در بالا بردن فرهنگ تشیع
 
در بخش دیگری از این مراسم محمود حکیمی از نویسندگان کشور به ذکر خاطراتی از دوران نویسندگی خود در مجله مکتب اسلام پرداخت و گفت: من را به عنوان داستان‌نویس برای کودکان و نوجوانان می‌شناسند اما همواره در سخنرانی‌هایم گفته‌ام که در مجله مکتب اسلام رشد کرده‌ام و حضرت آیت‌الله سبحانی مرا تشویق کرد‌ه‌اند.
 
وی با بیان اینکه چهار سال در دفتر مجله مکتب اسلام در تهران حضور داشته و این مجله در تهران و در سال 1348 بیش از 10 هزار مشترک داشته است، تصریح کرد: مجله مکتب اسلام در بالا بردن فرهنگ تشیع بسیار مؤثر و در فضای فکری و فرهنگی جامعه به ویژه در دوران رژیم ستم شاهی بسیار اثرگذار بود.
 
در این مراسم تمبر یادبود 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی رونمایی شد و در ادامه از خدمات ارزشمند نویسندگان این مجله وزین، محمود حکیمی و حجج اسلام والمسلمین رجبی دوانی، مهدی پیشوایی و فرجی اللهی تجلیل شد که فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی دوانی، لوح تقدیر پدر مرحوم خود را دریافت کرد، همچنین حسینی‌خواه از توزیع‌کنندگان نشریه نیز تقدیر شد.
 
گفتنی است، همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام با هدف تجلیل حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد. /920/پ202/پ
ارسال نظرات