۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۵۸۸۲۱

همایش کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.
همايش کميته همکاري آموزش و پرورش و حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در محل پژوهشکده آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

ائمه جمعه شهرستان ها، مدیران مدارس علمیه، رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان از دیگر میهمانان این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که فعالیت های فرهنگی و بنیادین کاری پسندیده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش فعالیت های مختلفی در جهت تربیت معرفتی و دینی دانش آموزان تا به امروز انجام داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور روحانیت، در عرصه های آموزشی را مؤثر خواند و گفت: فرهنگ سازی دینی ویژه نسل جوان نیازمند فعالیت بنیادین است.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش به نقش حوزه علمیه در نظام آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت حوزه های علمیه نهایت استفاده را کرد؛ چرا که حوزه علمیه مبدأ گسترش مبانی اسلامی است.

آیت الله حیدری، دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش استان خوزستان دیگر سخنران این مراسم بود که به بیان برنامه های انجام شده از سوی این کمیته پرداخت.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم نماینده ای از سوی هر شهرستان به بیان انتقادات، مشکلات و پیشنهادات خود پرداخت.

در حاشیه این مراسم، حجت الاسلام کاظم سواری، مسؤول دبیر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه خوزستان، تشکیل چنین کمیته ای را کاری بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: با برگزاری این جلسات تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که نیاز ضروری نظام آموزشی کشور به مبلغان فعال و کارشناسان است، تصریح کرد: کمیته همکاری ها بزرگ ترین فرصتی است که باید حوزه های علمیه و اداره های آموزش و پرورش، استفاده کامل را از این فرصت استثنایی داشته باشند./9464/پ202/س

ارسال نظرات