۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۹۶۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری خبر داد؛

بررسی طرح پارلمانی‌شدن انتخاب رییس جمهور در اجلاس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از بررسی طرح پارلمانی‌شدن انتخاب رییس جمهور در اجلاس سیزدهم مجلس خبرگان رهبری خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري، حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي، نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري،

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از بررسی طرح پارلمانی شدن ریاست جمهوری در اجلاس سیزدهم مجلس خبرگان رهبری خبرداد.

 

وی با بیان این که سیزدهم دوره اجلاس مجلس خبرگان رهبری پانزدهم و شانزدهم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد، گفت: در اجلاسیه این دوره، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری شیوه ریاست جمهوری پارلمانی را به بحث و بررسی خواهند گذاشت تا مشخص شود آیا ریاست جمهوری پارلمانی بهتر است یا مستقیم و یا ریاست جمهوری که مجلس و خبرگان با هم نظر دهند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نمایندگان خبرگان مجلس خبرگان در این نشست طرح ریاست جمهوری پارلمانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و یا مجلس پیشنهاد خواهند کرد تا با برنامه ریزی هایی زمینه برگزاری یک رفراندوم در این خصوص نیز فراهم شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که در راستای این طرح باید بندهایی از قانون اساسی نیز اصلاح شود، بیان داشت: با گذشت بیست سال از آخرین اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی باید این اصلاحات نیز صورت گیرد.

 

وی همچنین از پیشنهاد برخی از مراجع تقلید درباره اصلاح ساختار ریاست جمهوری و پارلمانی شدن آن خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که برخی از مراجع عظام تقلید نیز در این باره نظر مساعد دارند و اطلاعیه نیز دادند نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بررسی این طرح را در اجلاس سیزدهم پیگیری و پیشنهادات لازم را ارائه خواهند داد./950/ت302/س

 

ارسال نظرات