۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۶۶

انگلیس به دنبال تصاحب جزایر نفتی فالکلند

خبرگزاری رسا _ استاد حقوق بین الملل دانشگاه استکهلم: برگزاری همه پرسی برای تعیین حاکمیت جزایر فالکلند از منظر حقوق بین الملل مبنایی ندارد.
انگليس به دنبال تصاحب جزاير فالکلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی بی بی سی در خبری گفت: ساکنان جزایر فالکلند امروز پای صندوق های رای می روند تا در یک همه پرسی برای تعیین حاکمیت این جزایر شرکت کنند.


مردم ساکن این منطقه ، یکشنبه به پای صندوق های رای می روند تا در همه پرسی تعیین سرنوشت حاکمیت این جزایر شرکت کنند، این همه پرسی در حالی برگزار می شود که مقامات آرژانتین نسبت به برگزاری آن معترض بوده و آن را اقدامی غیرقابل قبول از سوی دولت انگلیس به حساب می آورند که هدفی جز مشروعیت بخشیدن به اشغال استعماری این جزایر ندارد.

انگلیس از حدود سال 1833 میلادی و از دوره استعمار، این جزایر را به نوعی تحت اشغال دارد و آن را جزئی از سرزمین های خود می داند.

سناتور دانیال فیلموس، عضو کمیته مالونیاس دولت آرژانتین، در خصوص جزایر فالکلند گفت: آیا واقعا انتظار دارید ما فکر کنیم انگلیس نگران حق تعیین سرنوشت ساکنان جزایر است و نه ذخائر نفتی و اهمیت نظامی آن در جنوب اقیانوس اطلس؟


گفتنی است ذخائر نفتی قابل توجهی در نزدیکی این جزایر کشف شده است. تشدید حفاری ها برای استخراج منابع نفت موجود در جزایر فالکلند توسط یک شرکت انگلیسی در سال گذشته میلادی نیز باعث حساسیت بیشتر آرژانتین نسبت به بازپس گیری کنترل این جزایر شده است
./9161/خ

ارسال نظرات