۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۵۹۹۱۳
دبیر ستادعالی کانون‎های مساجد:

جایگاه مسجد در برنامه های توسعه شهری لحاظ شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر توجه به جایگاه مسجد در برنامه های توسعه شهری گفت: گاهی شهرک جدیدی احداث می شود و بعد دنبال جایی برای ساخت مسجد می گردند.
حجت الاسلام ارباب سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع فعالان فرهنگی، ائمه جماعات و مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اظهار داشت: متولیان فرهنگی بایستی برنامه ریزی منسجم برای احیای جایگاه حقیقی مساجد در جامعه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید جایگاه مسجد در برنامه های توسعه شهری لحاظ شود و غفلت از این مسأله به ضرر جامعه تمام خواهد شد، محلات و مناطقی که دارای مسجد نیست، بیش از سایر نقاطی که دارای مسجد هستند، با آسیب های محتلف اجتماعی و فرهنگی مواجه اند، گاهی شهرک جدیدی احداث می شود و بعد دنبال جایی برای ساخت مسجد می گردند.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که جایگاه کار و فعالیت در مساجد با هیچ کاری قابل تعویض نیست، تصریح کرد: کسانی که اهل فکر و اندیشه هستند، به ویژه ائمه جماعات، بسیجیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای تربیت نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.

 

وی با اشاره به مزیت های فعالیت کانون های فرهنگی، هنری مساجد از استاندار آذربایجان شرقی خواست هیأت نظارت بر این کانون ها را ایجاد کند تا تمام مساجد استان از این مزایا بهره مند شوند و افزود: دشمن از انرژی هسته ای ما نمی ترسد، اراده و تفکر مسجدی ماست که او را می ترساند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فعالیت در کانون های فرهنگی هنری را موجب مباهات و مایه افتخار دانست و افزود: برای حفظ انقلاب باید مساجد را حراست کرد و محور حرکت های سیاسی اجتماعی قرار دارد، در کنار این اماکن امن الهی بایستی به تقویت کانون های مساجد نیز کمک کرد، از سوی دیگر باید جوانان در هیأت امنای مساجد نقش پررنگی داشته باشند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 670 کانون فرهنگی در مساجد آذربایجان شرقی بر احیای گفتگوهای چهره به چهره در مساجد تأکید کرد و گفت: پیامبر اسلام، بشر را با اخلاق جذب می کردند و منش ما نیز باید منش پیامبر باشد، اگر چهره به چهره و با همدلی عمل کنیم می توانیم نسل جوان را به مساجد جذب کنیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور، 95 نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند./935/پ202/ب

ارسال نظرات