۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۶۱۸۲۹
مدیر حوزه علمیه مروی:

ائتلاف کاندیداها سبب اقتدار رییس جمهور می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مروی گفت: اگر نامزدی با رأی پایین رییس جمهور شود، از نظر داخلی و دیپلماسی بین المللی وجهه خوبی ندارد؛ از این رو نامزدها با هم ائتلاف داشته باشند تا از تشتت آرا جلوگیری و سبب اقتدار رییس جمهور شود.
حجت الاسلام اسلامي ، مدير مدرسه علميه مروي تهران

حجت‌الاسلام محمدمهدی اسلامی، مدیر حوزه علمیه مروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که رییس جمهور آینده ضمن این‌که باید نقاط قوت رییس جمهور فعلی را دنبال کند و نقاط ضعف دولت‌های پیشین را نداشته باشد، گفت: رییس‌جمهور کنونی نقاط ضعف و قوتی دارد اما به هر حال ما انسان هستیم و معصوم نیستیم و کار دنیوی و انسانی همین‌طور است؛ قوانین انسانی باید با قوانین الهی تفاوت داشته باشد، قوانین الهی همواره مستحکم و یکسان است و مطابق با عقل و فطرت است اما قوانین انسانی این‌ چنین نیست.

وی در ادامه با اشاره به برخی از نقاط قوت رییس جمهور کنونی ادامه داد: رییس جمهور کنونی مردم‌دار و در میان مردم است و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا است که این از نقاط قوت آقای احمدی نژاد است.

مدیر حوزه علمیه مروی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همان‌طور که ولی امر مسلمین فرمودند نامزدها باید برنامه‌های خود را اعلام و از آنها دفاع کنند و از آبروریزی، تهمت و بدگویی نیز بپرهیزند.

این استاد حوزه علمیه افزود: نباید چیزی‌که قطعی و یقینی نیست در بوق و کرنا کرد و به گوش مردم رساند و اگر هم اتفاق افتاده باشد قانون تکلیف را معین کرده است و باید در مجرای قانون قرار بگیرد؛ همچنین نباید قوای سه‌گانه در کار یکدیگر دخالت کنند تا امیدی که دشمنان دارند برای از کار انداختن این نظام نا امید شود و شرشان به خودشان باز گردد.

وی با اشاره به تعدد نامزدها گفت: تعدد نامزدها سبب تشتت آرا می‌شود و این در وضعیت کنونی به سود مملکت نیست و اگر نامزدی با رأی پایین رییس جمهور شود، از نظر داخلی و دیپلماسی بین المللی وجهه خوبی ندارد؛ از این رو نامزدها با هم ائتلاف داشته باشند تا از تشتت آرا جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام اسلامی همچنین با بیان این‌که نبرد ما با دشمن در دو عرصه سیاسی و اقتصادی است و این یکی از دلایل نامگذاری امسال است، گفت: تحریم اقتصادی از جنگ نظامی بدتر است؛ از این رو ملت وظیفه دارند تا در تحقق این شعار تلاش کنند و مسؤولان در این راستا وظیفه‌ سنگین‌تری دارند.

وی در پایان با بیان این‌که هر کس عقل و شعورش بیشتر است احساس تکلیف بیشتری می‌کند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در این راستا وظیفه سنگین‌تری دارند و چون حوزویان مبانی ولایت فقیه را می‌دانند باید خودشان مقدم باشند تا دیگران هم با الگوبرداری از آنان برای تحقق این شعار حرکت ‌کنند./9591/ت302/غ

ارسال نظرات