۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۶۲۰۱۰
آیت الله موسوی جزایری:

منبر حسینی قدرتمند ترین رسانه معنوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان منبر را قدرتمند ترین رسانه معنوی دانست و گفت: امام حسین(ع) با شهادت خود منبر خداشناسی خلق کرد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در دیدار جمعی از مدیران و طلاب مرکز کارشناسی ارشد تبلیغ اهواز، با اشاره به مهم ترین رسالت طلاب در هر زمان، اظهار داشت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیت و طلاب نشان دادن راه حق و حقیقت به بشریت است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نقش منبر در انسان سازی تأکید کرد: امام حسین(ع) مبدأ معنویت ها و انسان سازی ها است و با شهادت خود برای بشریت منبری خدا شناسی خلق کرد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان خوزستان با اشاره به گران بها بودن قیام و خون شهدای کربلا، ابراز داشت: نگذاریم خون گران مایه امام حسین(ع) و شهدای کربلا که اوج دشمن ستیزی بود به هدر برود.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که امروزه در جوامع شیعی منبر حرف نخست را در برنامه های معنوی می زند، بیان داشت: عمده ترین بخش منبر، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) برای مردم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) زنده کردن و زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی بود، تصریح کرد: اوج اسلام ستیزی در زمان خلافت معاویه و یزید بود به گونه ای که معاویه شعار خلافت خود را علی زدایی نهاده بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان افزود: دستگاه خلافت اموی دشمنی بسیاری با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و یارانشان داشتند؛ چرا که تبیین معنویت و معرفت به مردم حکومت آنان را به خطر می اندازد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که معاویه، اسلامی را مبتنی بر عقاید اموی به وجود آورد، خاطرنشان کرد: معاویه با به وجود آوردن خفقانی سرشار از فساد و تباهی در جامعه اسلامی، اسلام اموی را تشکیل داد که با قیام امام حسین(ع) این دین جعلی محو شد.

وی با بیان این که امویان دنیا را به آخرت ترجیح می دادند، گفت: آن کسی که در کاخی مجلل در حال جان دادن است مردن برای وی خیلی سخت تر از شخصی است که در فقر و تنگدستی می میرد؛ از این رو مسأله امویان از کشته شدن و مردن هراسان بودند.

استاد برجسته خارج فقه و اصول همچنین به عقاید اهل سنت پیرامون اعمال صحابه پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: متأسفانه در عقاید اهل سنت معاویه، ابوبکر، عمر و عثمان را در ردیف حضرت امیر المومنین علی(ع) قرار می دهد و این خلاف عقل و منطق است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) باب مدینه علم نبوی خطاب می کند، تأکید کرد: آیا شخصی جز حضرت امیرالمومنین(ع) با آن علمی که داشت باید جانشین پس از پیامبر شود؟

منبر حسینی قدرتمند ترین رسانه معنوی است

امام جمعه اهواز با بیان این که وظیفه مردم به ویژه قشر روحانی و طلبه ادامه راه امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: منبر حسینی قدرتمند ترین رسانه معنوی است و باید به بهترین شکل استفاده شود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به رعایت نکات اخلاقی در سخنرانی های مذهبی تأکید کرد: سخنران های منبری باید خوش خلق و جوان پسند باشند؛ چرا که جوانان اخلاق نیکو را می پسندند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در پایان سخنانش تأکید کرد: هر راهی که در مقابل راه وشریعت پیامبران و ائمه اطهار(ع) باشد به یقین کفر خواهد بود./9458/پ202/س

ارسال نظرات