۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۶۲۶۴۴
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

بزرگداشت نیم قرن قیام الهی 15 خرداد در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از برگزاری مراسم بزرگداشت نیم قرن قیام الهی 15 خرداد در قم خبر داد.
حجت الاسلام مهدي عرب انصاري معاون سياسي امنيتي استاندار قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمدمهدی انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در جلسه ستاد بزرگداشت نیم قرن قیام الهی 15 خرداد، با اشاره به جایگاه ویژه و نمونه امام خمینی (ره) در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی رحمة الله علیه موجب احیای فرهنگ ناب شیعی و رشد و بالندگی این فرهنگ در نظام اسلامی شد.
وی نقش مردم قم را در آغاز روند شکل گیری انقلاب و به ثمر نشستن این شجره طیبه بی‌بدیل خواند و تصریح کرد: قیام مردم قم در 15 خرداد سال 42 آغازی بر رشد فرهنگ ظلم ستیزی در کشور و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ادامه داد: در پنجاهمین سالگرد این قیام بزرگ، باید نقش مردم قم در انقلاب و جایگاه قیام مردم قم در 15 خرداد به خوبی تبیین شود.
وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستادهای استانی برای بزرگداشت قیام 15 خرداد مردم قم خاطرنشان کرد: این بزرگداشت با همکاری دستگاه‌های ملی و استانی برگزار می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای حضور مسؤولان و مهمانان خارجی در مراسم صورت خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام انصاری بر ضرورت جمع آوری اسناد و مدارک موجود در خصوص قیام 15 خرداد تاکید کرد و افزود: گردآوری و تدوین کتاب خاطرات و اسناد قیام 15 خرداد مردم قم نقش جدی در تبیین این قیام مهم تاریخ انقلاب دارد.
گفتنی است، کمیته‌های مختلف ستاد بزرگداشت نیم قرن قیام الهی 15 خرداد در این جلسه گزارش فعالیت‌ها و روند برگزاری برنامه را ارائه کردند./927/د102/پ
ارسال نظرات