۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۶۲۷۱۳
آیت الله باریک بین:

روحانیت مرزبان دین و مرجع فکری عقیدتی مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان به نقش روحانیت در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیت در همه عرصه ها حضوری تعیین کننده و بی بدیل داشته است.

 

وی با بیان این که نقش حوزه و روحانیت در شکل نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌بدیل بوده است، افزود: این نهاد ارزشمند  پس از پیروزی انقلاب نیز در تقویت پایه‌های انقلاب همه توان خود را به کار گرفته است.

 

وی از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.

 

آیت الله باریک بین با بیان این که روحانیت همواره تلاش کرده جهت‌گیری های اسلامی انقلاب حفظ شود، بیان داشت: حضور همیشه در صحنه علما و روحانیان مانع از تلاش دشمنان در تضعیف نظام اسلامی شود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین روحانیت را پرچم‌دار تبلیغ دین اسلام معرفی کرد و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره در برابر ضد ارزش ها ایستادگی و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت آگاه و بصیرت در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی قرار دارد.

 

وی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه‌های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

امام جمعه قزوین با بیان این که روحانیت باید برای مقابله با اندیشه‌های منحرف با همه توان خود وارد میدان شود، ادامه داد: تنها روحانیت است که می‌تواند با هجمه‌های گسترده غرب مقابله کند و تحقق این مهم نیازمند تلاش جهادگونه و به روز کردن اطلاعات از سوی روحانیان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده مردم در تشییع شهدای گمنام در این شهر اشاره کرد و گفت: این حضور نشان دهنده وفاداری ملت به آرمان های انقلاب و شهدا است./950/پ202/س

ارسال نظرات