۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۶۳۷۷۵
در جمع روحانیان ساری مطرح شد؛

توصیه باهنر به ائتلاف1+2/ احمدی نژاد رکورد دار پرکاری است

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف پنج‌گانه گفت: احمدی نژاد الان هم ساده زیست است و خانواده و اطرافیان درجه یک وی زندگی ساده ای دارند، اما وقتی دایره دوستان و آشنایان آقای احمدی نژاد گسترده تر می شود فساد اقتصادی و برخی چیزهای دیگر در آن دیده می شود.
نشست خبري محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد رضا باهنر، امروز در جمع طلاب و روحانیان مرکز استان که در حوزه علمیه سعادتیه ساری برگزار شد، سطح عمومی قیمت ها، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و ضریب جینی را مهم ترین شاخص های مورد توجه در حوزه اقتصادی هر کشور دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر این شاخص ها در کشورمان شرایط خوبی ندارند.

 

وی با بیان این که بزرگ ترین مشکل امروز جامعه ما مسائل معیشتی و اقتصادی مردم است، افزود: در رشد اقتصادی مطابق سند چشم انداز بیست ساله کشور قرار بود هر سال 6/8 درصد کشور رشد اقتصادی داشته باشد، اما در چند سال اخیر این رشد عددی در حدود چهار درصد بوده است.

 

باهنر بخشی از مشکلات اقتصادی امروز کشورمان را ناشی از تحریم ها و فشارهای اقتصادی غرب دانست و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این مشکلات از نبود یک برنامه راهبردی، دوباره کاری ها، جزیی فکر کردن ها و بی برنامه گی ها است.

 

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولان ارشد اجرایی کشورمان دو نگاه افراط و تفریط گرایانه نسبت به مقوله تحریم داشتند، تصریح کرد: یک روز قطعنامه ها را همانند کاغذ پاره تشبیه می کردند و در برخی اظهار نظرها تحریم ها را اثر گذار می دانستند.

 

60 تا 70 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سیاست های زیگزاگی دولت است 

باهنر با بیان این که حداکثر 30 تا 40 درصد مشکلات اقتصادی امروز کشورمان به مسأله تحریم و فشار اقتصادی باز می گردد، گفت: متأسفانه مابقی به عدم اجرای سیاست های درست و راهبردی، خودمحوری ها، عدم استفاده از خرد جمعی، استفاده از توانمندی های مردمی، تلف کردن منابع و همچنین سیاست های زیگزاکی دولت باز می گردد.

 

حضور حماسی مردم در انتخابات آتی تأثیر مستقیمی در ضریب امنیت ملی دارد

وی با بیان این که حضور حماسی مردم در انتخابات تأثیر مستقیمی در ضریب امنیت ملی کشورمان خواهد داشت، افزود: هر مقدار این حضور گسترده و پر شور باشد ضریب امنیت در کشورمان بالاتر خواهد رفت.

 

باهنر با بیان این که ابتدا باید مشکلات را بشناسیم و برای درمان آن برنامه ریزی های راهبردی تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: تا مشکلات و نقاط ضعف کشورمان شناسایی نشود نمی توان با شعار و عده مشکلات را حل کرد.

 

برنامه باید در کنار ارائه کارنامه باشد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که کاندیداها باید در کنار برنامه، کارنامه خود را نیز ارائه دهند، تصریح کرد: تنها وعده وعید دادن بسیار راحت است، اما افراد باید در کنار برنامه های خود کارنامه خود را نیز ارائه دهند تا مردم بیشتر آنها را بشناسند.

 

ناکارآمدی مهم ترین چالش دولت 

وی مهم ترین چالش در سطح دولت را ناکارآمدی دانست و ادامه داد: در زمان دولت اصلاحات مجلس ششم سعی کردند در جامعه القا کنند که مهم ترین چالش نظام مشروعیت آن است که خوشبختانه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این مرحله عبور کرده و امروز حتی کسانی که با نظام و اصول نظام مشکل دارند به این جمع بندی رسیدند که نظام اسلامی ایران کاملاً جا افتاده و نهادینه شده است که نمونه آن را می توان حضور گسترده مردم در انتخابات، 22 بهمن، روز قدس و دیگر صحنه های انقلاب دانست.

 

فتنه گران به دنبال بازسازی رابطه خود با نظام هستند

باهنر با بیان این که چالش امروز کشورمان دیگر مسأله مشروعیت نیست، تأکید کرد: حتی فتنه گران و عوامل فتنه به اشتباه خود پی برده اند و در پی بازسازی رابطه خود با نظام هستند.

 

وی با بیان این که متأسفانه کارآمدی در نظام اجرایی کشور بسیار کم است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین سال که پشت سر در شعارهای هر ساله خود تأکید بر مسائل اقتصادی و ساماندهی در این عرصه دارند که این خود نشان دهنده چالش در عرصه اقتصادی کشورمان است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان الگویی مناسب و ارزشمند برای بسیاری از ملت های دنیا تبدیل شده است، بیان داشت: بیداری اسلامی که امروز در سطح منطقه شاهد آن هستیم ثمره مردم سالاری دینی است که بذر آن از سوی امام خمینی (ره) کاشته شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به برشمردن نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: پرکاری، سازده زیستی، خدمت رسانی به مردم و شجاعت مهم ترین ویژگی های مثبت دولت احمدی نژاد بود.

 

احمدی نژاد رکورد دار پرکاری است

باهنر با بیان این که دولت احمدی نژاد بسیار پرکار، پرحجم، پرتراکم با کار مستمر بود، گفت: البته دولت آقای هاشمی نیز پرکار بود، اما احمدی نژاد در پرکار بودن رکورد دار است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت احمدی نژاد ولع و حرص خدمت به مردم داشت، تصریح کرد: دولت نهم و دهم عاشق خدمت به مردم بوده است و در این خصوص نیز نیت خالص داشت.

 

با گسترش دایره اطرافیان احمدی نژاد به فساد اقتصادی می رسیم

وی ساده زیستی را از دیگر خصوصیات دولت احمدی نژاد برشمرد وتصریح کرد: وی الان هم ساده زیست است و خانواده و اطرافیان درجه یک زندگی ساده ای دارند، اما وقتی دایره دوستان و آشنایان آقای احمدی نژاد گسترده تر می شود فساد اقتصادی و برخی چیزهای دیگر درآن دیده می شود.

 

باهنر با بیان این که احمدی نژاد شعارهای اول انقلاب را بار دیگر در عرصه سیاسی احیا و برای طرح این شعار خجالت هم نمی کشید، تصریح کرد: اما برخی مواقع شجاعت وی بیش از اندازه بود و به بی باکی می رسید.

 

وی در برشمردن نقاط ضعف دولت احمدی نژاد، عدم اعتقاد به خرد جمعی را مهم ترین مشکل دولت نهم و دهم برشمرد و تصریح کرد: احمدی نژاد اعتقاد دارد باید به اندازه همه فکر کند و به اندازه همه کار کند در صورتی که در علم مدیریت چنین تفکری جایگاهی ندارد.

 

تعداد عزل وزرا در دولت احمدی نژاد برابر با کل دولت های پس از انقلاب است

باهنر با بیان این که احمدی نژاد در جلسات هیأت دولت اجازه بحث و جدل به کسی نمی داد، خاطرنشان کرد: تعداد وزرایی که در دولت احمدی نژاد عزل شدند به اندازه تعداد وزرای عزل شده در کل دولت های بعد انقلاب بوده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه احمدی نژاد برخی از ساختارهای اجرایی کشور که می توانست در امور اجرایی کشور کمک حال دولت باشد را از بین برد، افزود: سازمان برنامه بودجه، شورای پول و اعتبار بخشی از این ساختارها بودند.

 

وی با بیان این که دولت احمدی نژاد دورنگری نداشت و به همین خاطر بسیاری از منابع کشور به هدر رفت، تصریح کرد: متأسفانه دولت نهم و دهم از نداشتن یک سیاست راهبردی رنج می برد.

 

باهنر با بیان این که سال گذشته میزان تورم در کشور از مرز 40 درصد نیز عبور کرد، گفت: این میزان تورم در 20 سال گذشته وجود نداشته است.

 

نقدینگی 500 هزار میلیاردی عامل اصلی تورم

نایب رییس مجلس، افزایش نقدینگی را یکی از مهم ترین عوامل تورم در کشور دانست و تصریح کرد: در 7 سال گذشته میزان نقدینگی کشورمان 70 هزار میلیارد بوده که امروز به 500 هزار میلیارد رسیده که همین مسأله عامل تورم است.

 

بودجه های فرهنگی دولت در مسیرهای ضد فرهنگی هزینه شد

وی با بیان این که متأسفانه دولت سیاست راهبردی در عرصه فرهنگی نیز ندارد، تصریح کرد: حتی برخی بودجه های فرهنگی دولت در مسیرهای ضد فرهنگی هزینه شد.

 

باهنر همچنین به طرح مسأله مکتب ایرانی اشاره کرد و با بیان این که ایران وطن ما است و ما نیز برای این کشورمان احترام زیادی قائل هستیم، تأکید کرد: اما جایگزین کردن مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام یک هنجار شکنی آشکار و اساسی نسبت به آرمان های انقلاب، نظام و امام راحل است.

 

وی ادامه داد: پاشنه آشیل و تئوری اساسی امام خمینی (ره) در خصوص دین و سیاست و همگرایی این دو مسأله مهم بوده است وعده ای می خواهند با طرح مکتب ایرانی این مسأله را کمرنگ کرده و پاک کنند.

 

وی با بیان این که سیاست های زیگزاگی برای کشورمان هزینه بر است، ادامه داد: ما با چند کشور مشکلات ایدئولوژیک داریم اما نباید با برخی سیاست های نادرست ارتباطمان با دیگر کشورها را خدشه دار کنیم.

 

باهنر با بیان این که در خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی تکلیف کاملاً روشن است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص به صورت شفاف نظرات خود را بیان کردند، افزود: اما در خصوص ارتباط با دیگر کشورها باید یک دیپلماسی قوی تری اتخاذ کنیم؛ نباید با برخی بی عقلی ها و سیاست های زیگزاگی برای کشور هزینه درست کنیم بلکه باید با دفاع از اصول وآرمان های نظام این هزینه ها را کاهش دهیم.

 

باهنر با بیان این که در خصوص ارتباط با آمریکا مقام معظم رهبری تکلیف را بر همگان روشن کردند، گفت: تا زمانی که آمریکایی ها از خوی استکباری خود دست بردارند ما هیچ گفتمانی با آنها نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: شرط اول مذاکره با آمریکایی ها این است که آنها پنجه بوکس را از دستان خود در بیاورند و با دستان آدمی و انسانی به مذاکره بنشینند.

 

باهنر در ادامه سخنان خود همچنین به تبلیغات آشکار کاندیدای دولت اشاره کرد و گفت: هرچقدر هم قسم بخورید و بگویید تبلیغات نیست، دم خروس کاملاً بیرون زده و مشخص است و این تکذیب ها و انکارها معنی ندارد.

 

وی با بیان این که انتخابات این دوره سه قطبی است، گفت: اصلاح طلبان، اصولگرایان و دولت سه قطب این انتخابات هستند که اگر اصولگرایان تلاش نکنند و به وحدت نرسد و موجب شوند تا خدایی ناکرده اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شوند باز همان گرفتاری های 10 و 15 سال گذشته تکرار خواهد شد.

 

باهنر با بیان این که احمدی نژاد می خواهد کسی رییس جمهور شود که همان سیاست های دولت نهم و دهم را استمرار بخشد که این مسأله فاجعه است، گفت: احمدی نژاد به دنبال مدودف دیگری است که چهار سال رییس جمهور شود و خودش استراحت کند و فرمان را از پشت به دست بگیرد و بعد دوباره هشت سال دیگر بیاید و دوباره در مسند قرار گیرد.

 

وی با بیان این که تعدد کاندیداهای اصولگرا می تواند یک فرصت برای ارائه برنامه ها و گرم کردن تنور انتخابات باشد، گفت: در نهایت اردوگاه اصولگرایان باید به یک جمع بندی نهایی برسند.

 

باهنر همچنین خطاب به ائتلاف1+2 گفت: در این ائتلاف را نبندید و باید باهم بنشینید و به فرآیندی برسید تا به یک وحدت مدیریت منجر شود.

 

وی همچنین خطاب به این ائتلاف گفت: این گونه وانمود نکنید که نظام یکی از شماها را می خواهد که این مسأله هم برای خودتان و هم برای نظام خوب نیست./950/پ201/ج

ارسال نظرات