۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۶۴۰۶۷

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ تنها وب سایت فعال در حوزه های اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های مذهبی در شهرستان جلفا یک ساله شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ذاکری، امام جمعه موقت شهرستان جلفا گفت: پایگاه مسجد امام زمان(عج) جلفا به آدرس اینترنتی www.masjed-jolfa.ir از اردیبهشت ماه سال قبل فعالیت خود را در زمینه های انتشار اخبار و مقالات فرهنگی و مذهبی شروع کرده و در حال گسترش فعالیت ها می باشد.


وی افزود: این وب سایت که توسط جوانان مسجد جلفا مدیریت می شود دارای بخش های متعدد خبر، مقالات، مسابقه ها، تصاویر، دانلود های اسلامی، آموزش نماز و قرآن، زندگی نامه و سیره معصومین و ده ها بخش آموزشی و اطلاع رسانی دیگر را با انتشار مطالب جذاب و جوان پسند ارائه می کند.


امام جمعه موقت شهرستان جلفا هدف از راه اندازی این وب سایت را ایجاد ارتباط آسان با مخاطبان و حضور در رسانه های داخلی و بین المللی اعلام کرد و با بیان اینکه انتشار ارزش های اسلامی با ابزارهای جدید رسانه ای ضروری است تصریح کرد: لازم است در برابر حجمه تبلیغات سوء در رسانه های مختلف بخصوص در منطقه مرزی جلفا حساسیت اهالی رسانه برای نشر آثار و ارزش های اسلامی بیش از پیش باشد.


حجت الاسلام ذاکری در رابطه با امکانات فراهم شده در پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی مسجد امام زمان(عج) جلفا افزود: از دیگر خدمات این وب سایت می توان به مباحث آموزش کامل قرآن در بخش های حفظ، تجوید، صوت، لحن، روخوانی و روانخوانی، نماز، حج و احکام اشاره کرد. همچنین در بخش دین و زندگی نیز خدماتی از جمله دسترسی به نهج البلاغه، مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، نصایح، اخلاق و عرفان، عبرت آموز، اعتقادات شیعه، مهدویت و دین و اندیشه فراهم شده است.


وی گفت: در بخش دیگر این پایگاه با ورود به بخش بانک حدیث امکان دسترسی به بیش از یکصد هزار حدیث قابل مطالعه و استفاده خواهد بود که در حال تکمیل اطلاعات بوده و در ماه جاری به اتمام می رسد. همچنین در راستای حفظ و توسعه ارزش های اسلامی یکی از بزرگ ترین بانک های حدیث با ده ها هزار حدیث از منابع شیعه همراه با ذکر منبع و همراه با تدوین احادیث موضوعی در حال شکل گیری می باشد.
وی گفت: در راستای همه گیر بودن و استفاده تمامی سنین از این پایگاه بخشی با موضوع کودک و نوجوان نیز فراهم شده است که در آن سه موضوع یادگیری قرآن کریم، داستان ها و حکایت های پند آموز و بخش نوجوان راه اندازی شده و در حال توسعه می باشد.


وی توجه به نیاز جوانان و نوجوانان به منابع اسلامی در قالب نرم افزار و فایل های صوتی و تصویری را مورد تاکید قرار داد و گفت: این پایگاه اقدام به راه اندازی بخش دانلود اسلامی کرده و اخیرا نیز قسمت صوت آن فعال گردید.در این قسمت خدماتی از جمله دانلود نرم افزار های اسلامی موبایل، کتب مذهبی، تفسیرهای قرآنی، تصاویر مذهبی ارائه می شود. همچنین در قسمت ویژه های این پایگاه نیز زندگی نامه، خاطرات و مشخصات شهدای شهرستان جلفا در حال بارگذاری می باشد.


برگزیدگان جشنواره پویانمایی خلیج فارس معرفی شد


نخستین جشنواره پویانمایی خلیج فارس با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای پاسداری از هویت ملی و بین المللی در پاسداشت خلیج فارس به عنوان مظهر صلح و دوستی در اردبیل برگزار شد.


خلیج فارس و دفاع مقدس و شهداء، خلیج فارس میراث کهن و جاودان، خلیج فارس و نفت، خلیج فارس و صنعت شیلات، خلیج فارس و نفی سلطه بیگانگان، خلیج فارس و چشم اندازها، خلیج فارس و توریست پذیری، خلیج فارس و اشتغال و خلیج فارس آئین ها و آداب و رسوم از جمله محورهای این جشنواره بود.


بنابر این گزارش، در جشنواره پویانمایی خلیج فارس که با شرکت 59 اثر از سراسر کشور به میزبانی اردبیل برگزار شد، 40 اثر به بخش داوری معرفی شد. در آئین اختتامیه این جشنواره 7 اثر برتر در 3 بخش فیلم، انیما و تدوین به مرحله کشوری که در استان هرمزگان و همزمان با روز ملی خلیج فارس برگزار خواهد شد راه یافتند.


گفتنی است، سومین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری خلیج فارس، اول تا دهم اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود و مراسم پایانی این جشنواره به مناسبت روز ملی خلیج فارس در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.


اعلام برنامه های موسسات و خانه های قرآنی استان اردبیل


زهره عباسی، کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از تدوین برنامه های موسسات و خانه های قرآنی استان در سال 92 خبر داد و گفت: موسسات وخانه های قرآنی استان اردبیل برنامه های قرآنی خود را برای اجرا در سال 92 به دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی اعلام کردند.


وی اعلام کرد: اجرای کلاس های آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف بر اساس نیازهای اعلام شده به استان، اجرای مراسم و محافل درمناسبت ها، اجرای طرح قرآنی نسیم حیات و بینات، اجرای مسابقات قرآنی، برگزاری کارگاه آموزشی در تعدادی ازشهرستان ها، اعزام افراد واجدشرایط برای دوره های تربیت داور و ممتحن به مرکز استان، حضور مربیان و مدیران موسسات و خانه های قرآنی در همایش های برگزارشده در مرکز استان از برنامه های قرآن سال 92 می باشد که با همکاری موسسات و خانه های قرآنی اجرا خواهد شد.


کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه اظهار داشت: اجرای دوره تربیت معلم روخوانی و روان خوانی و پیش دبستانی در بعضی از شهرستان ها بر اساس نیازمندی های آنها، برگزاری طرح ارتقای مربیان در شهرستان ها، اجرای طرح اعطاء مدرک تخصصی به حفاظ و ... از دیگر برنامه های موسسات و خانه های قرآنی در سال جاری است./935/د101/س

ارسال نظرات