۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۶۴۸۵۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

کاهش ناهنجاری های اجتماعی با ترویج صحیح مفاهیم قرآنی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران قرآن را کتاب انسان‌ساز و ارائه‌دهنده برنامه دنیوی و اخروی دانست و با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند، ادامه داد: مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم شهرستان تنکابن و عباس آباد در امامزاده آقا سید عبدالوافی (ع) کلارآباد از برگزاری بیش از دو هزار نفر تربیت حافظ قرآن در امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: این آزمون در 30 بقعه متبرکه در 12 شهرستان با حضور دو هزار نفر برگزار می شود.

 

وی دراین مراسم افزود: امروز باید از قرآن سخن بگوییم که جایگاه ویژه ای دارد، خداوند برای اینکه انسان عاقبت به خیر شود، قانون جامعی برای بشریت فرستاد که نظیر ندارد و این کتابی است که بر خلاف نظر روشنفکران غرب زده برای مکان و زمان خاصی نیست وبرای همه اقشار حرف تازه ای دارد.

 

وی با اشاره به تعبیر ائمه اطهار(ع) از قرآن تصریح کرد: خداوند در قرآن همه مسائل مورد نیاز بشر را مطرح کرده است که تا روز قیامت طراوت دارد به طوری که عمل به این کتاب الهی انسان ها را از تنهایی در می آورد.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: ما افتخار می کنیم که با قرآن مأنوس هستیم و هر کسی در هر شرایطی که باشد می تواند با قرآن ارتباط برقرار کند، وقتی قرآن در منزل باشد شیطان از آنجا طرد می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: حفظ قرآن از اعمال بسیار نیکی است که از سوی رهبر معظم بسیار تاکید شده و ما با کمک هم باید قرآن را در جامعه نهادینه کنیم تا جامعه به سوی نورانیت رود و این در حالی است که عمل به دستور رهبر عمل به دستور صاحب الزمان(عج) است.

 

وی به اهمیت تمسک به قرآن در حفظ و پیراستگی جامعه از خطا و آسیب اشاره کرد و اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروزی ناشی از دور شدن ما از فرهنگ و ارزش‌های قرآنی است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران احیای فرهنگ قرآنی از قرائت تا تدبر و عمل به قرآن در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست و بیان داشت: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می‌دهد.

 

وی قرآن را کتاب انسان‌ساز و ارائه‌دهنده برنامه دنیوی و اخروی دانست و با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند، ادامه داد: مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران در بخش پایانی سخنان خود افزود: این سازمان در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه های مدونی را در قالب آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، جشن علوی و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی و ده ها برنامه های فرهنگی، قرآنی و مذهبی را از ابتدای امسال در دستور کار خود دارد./950/ پ202/ب

ارسال نظرات