۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۶۴۹۶۹

راه اندازی مدارس امین در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی از افتتاح مدارس امین به کمک آموزش و پرورش و تحت نظر حوزه های علمیه استان خبر داد.
راه اندازی مدارس امین در آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به تشریح فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: در استان حدود 91 مبلغ دینی بلند مدت تحت نظر این معاونت مشغول فعالیت هستند که این تعداد در ایام تبلیغی سال به 250 نفر نیز افزایش می یابد.


وی با بیان این‌که روحانیان طرح هجرت بلند مدت این استان در دوره های مختلف ادیان شناسی و فرق شناسی از جمله وهابیت و مسیحت شرکت کرده‌اند، گفت: هم اکنون این تعداد روحانی در نقاط مختلف استان با اولویت مناطق روستایی و محروم ساکن و مشغول فعالیت های تبلیغی هستند.


حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: این تعداد مبلغ در سال های گذشته حدود 110 نفر بوده که عده ای از آنها به عنوان استاد جذب حوزه های استان شده و عده ای هم در ادارات دولتی مشغول به کار هستند و شش روحانی نیز در مدارس استان در شهرهای ارومیه و شاهین دژ و میاندوآب به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.


معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی به عمده فعالیت های این مبلغان در استان اشاره کرد و گفت: تلاش کرده ایم علاوه بر مناطق شهری، دورافتاده ترین و محروم ترین روستاهای استان نیز از حضور معنوی روحانیان محروم نباشد، اما با این حال با مشکل کمبود روحانی در برخی مناطق استان رو به رو هستیم.


وی نقش حضور روحانیت در مناطق محروم را بسیار ارزشمند در ارتقای سطح فکری و بینش دینی مردم دانست و افزود: سعی شده با برپایی خیمه های معرفت و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مناسبت های مختلف دینی در سطح شهر و برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و مذهبی و همچنین برپایی غرفه های ویژه گروه های مختلف سنی پاسخگوی نیاز معنوی اقشار مختلف جامعه باشیم.


حجت الاسلام ارشاد در پایان از افتتاح مدارس امین به کمک آموزش و پرورش در استان تحت نظر حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: امسال 6 مدرسه در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب برای تربیت دانش آموزان افتتاح خواهد شد که این مدارس در اختیار روحانی های این معاونت قرار می گیرد و روحانیان به صورت تمام وقت در این مدارس حضور خواهند داشت./9352/ت302/ب

ارسال نظرات