۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۶۵۷۲۱

ایران می‌تواند رهبری جریان سیاسی جهان را بر‌عهده بگیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون مؤسسه وطن داش آذربایجان با اشاره به این‌که ما می‌توانیم برنامه‌های خود را برای عصر جدید سیاسی به دنیا ارائه کنیم و بسیار خوشحالم که بگویم ایران می‌تواند رهبری این جریان را به‌عهده بگیرد، گفت: هم‌اکنون ایران مرکز قدرت جهان اسلام شده است.
ایران می‌تواند رهبری جریان سیاسی جهان را بر‌عهده بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نظیر محمد کاظم، شرق شناس و معاون مؤسسه وطن داش آذربایجان، روز گذشته در اجلاس «بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به این‌که پیامبراکرم(ص) قدرت اعتقادی و بشر دوستی را به بشریت هدیه داد، گفت: مسئله‌ای که قرن 21 را برای ما بسیار با اهمیت می‌کند، وجود پیامبراعظم(ص) است و ما باید بتوانیم این پیام را بدون هیچ تحریفی به ملت‌های دنیا برسانیم.

وی با بیان این‌که ایران از سال 1357 راهی را انتخاب کرد که جدای از کمونیسم روسیه و کاپیتالیسم آمریکا بود، عنوان داشت: اسراییل با مطرح کردن حمله به ایران می‌خواهد قیمت نفت و دلار را بالا ببرد تا بتواند ایران و دیگر کشورهای شیعه را از پای درآورد، اما نتوانست.

نظیر محمد کاظم با اشاره به این‌که ایران بر تنگه هرمز و جزایر چندگانه خلیج فارس نظارت دارد، تأکید کرد: خوشحالم از این‌که اعلام کنم، کلید پیشرفت شیعه در دست ایران است و احتمال این‌که این کلید بر دست ایران باقی بماند، غرب را به خشم می آورد و ایران باتوجه به این برگ برنده به یک کشور بزرگ در منطقه تبدیل شده است.

این شرق شناس با بیان این‌که چین، آمریکا و ژاپن درحال برنامه‌ریزی برای عصر جدید سیاسی هستند، ابراز داشت: ما می‌توانیم برنامه‌های خود را برای عصر جدید سیاسی به دنیا ارائه کنیم و بسیار خوشحالم که بگویم ایران می‌تواند رهبری این جریان را به‌عهده بگیرد.

معاون مؤسسه وطن داش آذربایجان عنوان داشت: اسلام در دوره قاجار و پس از آن درحال رفتن به قعر چاه بود اما هم‌اکنون ایران مرکز قدرت جهان اسلام شده است و به‌نظر من روسیه و چین از این جریان حمایت می‌کنند.

نظیر محمد کاظم خاطرنشان کرد: ما این فرصت را باید به‌عنوان نعمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده قدر بدانیم و همگی در اطراف این خواسته جمع شویم./956/پ202/ب

ارسال نظرات