۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۶۶۰۲۰

مردم آذربایجان بر مقابله با جنایات وهابیت تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم استان آذربایجان شرقی با برپایی تجمع اعتراض‌آمیز هتک حرمت به مقدسات دینی از سوی تروریست های وابسته به غرب در سوریه را محکوم کردند.
مردم آذربایجان بر مقابله با جنایات وهابیت تأکید کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مومن و متدین تبریز امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی اعتراض‌آمیز از مسیر سه راهی طالقانی به سمت میدان ساعت، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به سوریه و هتک حرمت به مقدسات دینی در این کشور را محکوم کردند.


نمازگزاران جمعه تبریز امروز با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و لااله الا الله، محمد رسول الله نفرت و انزجار خود را نسبت به هتک حرمت به مقدسات دینی عموم مسلمانان از سوی وهابیات، تکفیری‌ها و سلفی های وابسته با غرب در سوریه را ابراز کردند.

 

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که تروریست های وابسته به غرب در سوریه اجیر شده رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: این اولین بار نیست که به مقدسات اسلام اهانت می‌شود، البته اگر دفعات قبل سران کشورهای اسلامی برخوردی قاطع با هتاکان داشتند، کار به نبش قبر صحابه پیامبر اسلامی نمی کشید.

 

وی با بیان این‌که نتیجه چنین اعمال خفت‌باری جز بی‌آبرو کردن دشمنان چیز دیگری نیست، خاطرنشان کرد: در پشت پرده چنین جنایاتی چهره پلید و کریه مستکبران غربی و سردمداران رژیم صهیونیستی و عوامل فتنه‌انگیز آنها در منطقه وجود دارد، البته این واقعه چهره پلید و واقعی تروریست های داخلی سوریه را رسوا کرد.

 

آیت الله آل هاشم خواستار وحدت و انسجام امت اسلامی برای مقابله با فتنه های ضددینی و مذهبی دشمنان شد و افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه میان امت اسلامی و در نهایت جنگ مذهبی در منطقه است، از این رو بیش از هر زمان دیگری نیازمند هوشیاری و بصیرت عموم مسلمانان هستیم.

 

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که ربودن پیکر مطرح حجربن عدی و به آتش کشیدن مزار شریف جعفر طیار موجب تأسف و تأثر عموم مسلمانان و جامعه بشری شده است، گفت: مزدوران وهابی باید بدانند که شیعیان و اهل سنت با بصیرت کامل و حفظ اتحاد توطئه‌های شوم آنها را نقش بر آب می‌کنند.

 

گفتنی است، در پایان این راهپیمایی که با حضور آیت الله مجتهدشبستری و علمای تبریز همراه بود، معترضان در بیانیه ای اقدام اخیر تروریست های سوریه در هتک حرمت به مقدسات دینی مسلمانان را محکوم کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات