۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۶۷۳۰۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ گسترش فضاهای اعتکاف در قم، هم اندیشی پیرامون ترویج سبک زندگی اسلامی و اجرای طرح یاس نبوی در قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای، رییس ستاد اعتکاف قم در دیدار با تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به فضای محدود برای اعتکاف اظهار داشت:‌ فضای مساجد برای برگزاری اعتکاف محدود است و بسیاری از علاقه‌مندان پشت درب‌های بسته می‌مانند.
وی با بیان این‌که تعداد شرکت کنندگان در اعتکاف سال گذشته در سراسر کشور به 860 هزار نفر رسید، گفت: فضاهای ورزشی و فرهنگی در کشور بسیار است،‌ اما فضای بندگی محدود بوده و هنوز بستر اعتکاف به صورت کامل فراهم نشده است.
رییس ستاد اعتکاف استان قم اضافه کرد:‌ اعتکاف از سنت‌های مغفول پیش از انقلاب اسلامی بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سنت رونق پیدا کرد.
وی با بیان این‌که آیت‌الله جوادی آملی اعتکاف را ام‌العبادات خواندند، اضافه کرد: صبغه اعتکاف فرهنگی بوده و برنامه‌های سخنرانی‌ها و مداحی‌ها برای فراهم کردن فضای فرهنگی است.
حجت‌الاسلام تکیه‌ای از افزوده شدن فضاهای اعتکاف در شهر قم در سال جاری خبر داد و افزود: آیت‌الله صافی گلپایگانی اجازه استفاده بخشی از طرح توسعه مسجد امام حسن عسکری(ع) برای برگزاری مراسم اعتکاف سال جاری را صادر کرده‌اند.
حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در یادواره شهدای سراجه
حجت الاسلام سید حسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات به همراه امام جمعه و بخشدار مرکزی در مراسم یادواره شهدای روستای سراجه شرکت کردند.
این مراسم که عصر روز جمعه در روستای سراجه تشکیل شده بود با حضور گسترده خانواده‌های شهدا و مردم فهیم منطقه برگزار شد و حجت‌الاسلام آهنگران، رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران در آن به سخنرانی پرداخت.
سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در دانشگاه پیام نور
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر جعفریه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور این شهر سخنرانی کرد.
در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در دانشگاه پیام نور این شهر حضور یافت.
وی گفت:خداوند متعال انسان را آزاد آفریده و در همین راستا اختیاراتی نیز به وی داده و شرکت در انتخابات مظهر تجلی آن است و باید این حق استیفا شود.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی اضافه کرد: عدم شرکت در انتخابات به منزله توهین به شخصیت خود و کسانی است که در ایجاد این حق جانفشانی کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به حساسیت این دوره از انتخابات گفت: تمام سعی دشمنان داخلی و خارجی نظام بر آن است که از درون نظام کسی را حمایت کنند که مجری اوامر و نواهی آنها باشد و آن‌گاه سلطه خود را حاکم کند که این مهم نیاز به دقت و بصیرت فراوان دارد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر جعفریه ادامه داد: در رسیدن به قله بصیرت نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری ما را از سقوط باز داشته و دشمنان را نیز از رسیدن به مقصودشان ناکام خواهد گذاشت.
دیدار رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با امام جمعه این شهر
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه این شهر دیدار کرد.
حجت الاسلام سید حسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات به همراه بخشدار مرکزی با حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه قنوات دیدار کردند که در این دیدار در مورد مسائل فرهنگی بخش و برگزاری اعتکاف تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام منتظری پس از آشنایی با برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی قنوات از تلاش‌های این اداره در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی تشکر کرد.
برگزاری جلسه فرهنگی بخش جعفرآباد با حضور استاندار قم
جلسه فرهنگی بخش جعفرآباد با حضور استاندار و مسئولان استانی و بخش برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این جلسه گزارشی از عملکرد فرهنگی و تبلیغی این اداره را ارائه کرد.
وی در ادامه به مشکلات تبلیغی و فرهنگی بخش پرداخت و کمبود بودجه را از مهم‌ترین مشکلات این بخش بیان کرد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی با بیان این‌که تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی در جعفریه یکی از پیشنهادات اداره تبلیغات اسلامی این شهر است، خواستار اختصاص اعتبار لازم برای راه‌اندازی این دبیرستان شد.
برگزاری گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی در قم
جلسه گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
این جلسه با حضور پرشور جوانان در هنرستان فنی و حرفه‌ای والفجر برگزار شد که حجت‌الاسلام عباس اسکندری به سخنرانی پرداخت و در پایان به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح اهمیت و لزوم تغییر سبک زندگی، خواستار توجه بیشتر همه نهادها و مردم به اجرایی شدن مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی شد.
وی گفت: تغییر سبک زندگی و رسیدن به سبک زندگی اسلامی از طریق پیاده کردن دستورات قرآن کریم و الگوگیری از روش زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.
حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: اگر سبک زندگی مردم به شیوه‌های اسلامی و ارزشی تغییر کند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برطرف می‌شود.
بازدید کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی از بهزیستی
کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از واحدهای اجتماعی بهزیستی بازدید کرد.
اشرف یوسفی با حضور در آسایشگاه شهید فیاض بخش،‌ با تعدادی از مادران سالمند دیدار کرد.
وی همچنین از دفتر مدیریت بحران بهزیستی برای آشنایی با فعالیت‌های این مرکز بازدید کرد.
گفتنی است، این مرکز دارای خط 123 اورژانس اجتماعی، دفتر مددکاری خانواده پروری است که به گفته کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، فعالیت‌های این مرکز قابل تقدیر است.
هم اندیشی پیرامون ترویج سبک زندگی اسلامی در قم
جلسه هم اندیشی بانوان پیرامون چگونگی ترویج سبک زندگی اسلامی با حضور استاندار قم برگزار شد.
در این جلسه که نمایندگان ادارات به ویژه اشرف یوسفی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم حضور داشتند، کرم رضا پیریایی استاندار قم پیرامون سبک زندگی اسلامی سخنرانی کرد.
در بخش دیگری از این مراسم مریم معین الاسلام یکی از استادان حوزه علمیه خواهران طرح جامع و کاملی از چگونگی اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی ارائه کرد که مقرر شد این طرح بررسی و سپس اجرایی شود.
اجرای طرح یاس نبوی در قم
کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای طرح یاس نبوی در این استان خبر داد.
اشرف یوسفی اظهار کرد: این طرح در مورد گسترش فرهنگ لسانی است که جمعی از مبلغات و مسؤولان هیئات مذهبی بانوان در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اقدام به اجرای آن کردند.
وی افزود: در این طرح، آمران به معروف و ناهیان از منکر ضمن تذکر لسانی، به کسانی که شؤونات اسلامی را رعایت می‌کردند هدایایی می‌دادند.
به گفته کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در پایان این طرح از بانوان شرکت کننده تجلیل شد.
بازدید دانشجویان از حوزه هنری قم
جمعی از دانشجویان رشته امور فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر از حوزه هنری استان قم بازدید کردند.
این بازدید با هدف افزایش مهارت‌های علمی و عملی، بررسی و شناخت اهداف، برنامه‌ها، دستاوردها و شرح وظایف حوزه هنری استان قم انجام ‌شد.
وحید فرجی، رییس حوزه هنری استان قم در حاشیه این بازدید به تشریح ساختار، اهداف، اولویت‌ها و سیاست‌های حوزه هنری در مراکز استانی حوزه هنری پرداخت.
رییس حوزه هنری استان قم فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از جمله اهداف کلان حوزه هنری دانست.
وی ایجاد جریان‌های هدایتگر هنری بر بنیاد تولید و نمونه آفرینی هنری و ادبی را از دیگر اهداف تأسیس حوزه هنری برشمرد.
در ادامه گروه دانشجویان به واحد‌های مختلف حوزه هنری استان قم مراجعه کردند تا با توضیحات مسؤولان واحدهای مربوطه با فعالیت‌های تخصصی‌ آنها، روابط عمومی و امور اداری حوزه هنری قم آشنا شده و در جریان برنامه‌ها و نحوه عملکرد بخش‌های مختلف آن قرار بگیرند.
سوگواری سالروز شهادت امام هادی(ع) در تبلیغات اسلامی قم
مراسم سوگواری به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این مراسم که با حضور کارکنان این اداره کل برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.
امام علی النقی در نیمه ذی الحجه 214 قمری در روستای صریا در نزدیکی مدینه به دنیا آمد، پدرش امام نهم شیعیان، ابوجعفر محمد التقی الجواد بود.
امام علی بن محمد سرانجام به دستور معتز در روز 3 رجب سال 254 قمری در 41 سالگی در زندان به به دلیل مسمومیت به شهادت رسیدند و مدت امامت ایشان 33 سال بود.
برگزاری درس اخلاق ویژه بانوان در تبلیغات اسلامی قم
درس اخلاق ویژه بانوان به همت امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این اداره کل برگزار شد.
در این درس که با حضور مبلغات، بانوان فرهیخته و مسؤولان هیئات مذهبی بانوان برگزار شد زهره صفاتی، بانوی مجتهده حوزه به سخنرانی پرداخت.
وی در مورد غضب و علاج غضب اظهار کرد: در صورت داشتن غضب، انسان ممکن است هر کاری را انجام دهد از جمله دروغ، غیبت، ناسزاگفتن و بسیاری کارهای دیگر.
صفاتی با بیان روایاتی از اهل بیت(ع) گفت: امام باقر(ع) در این زمینه فرمودند که «جمع شیاطین به قلب انسان وارد می‌شود»./907/پ202/پ
ارسال نظرات