۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۵۸۱
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات:

حماسه مد نظر رهبری به کوری چشم دشمنان محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم تشویق به شرکت پر شور در انتخابات را یکی از وظایف مبلغان دانست و گفت: به کوری چشم دشمنان حماسه‌ای که مد نظر رهبری است محقق خواهد شد.
همايش مبلغان اعزامي ايام اعتکاف و ميلاد حضرت علي(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی ایام اعتکاف و میلاد حضرت علی(ع) که در دفتر آیت‌الله علوی گرگانی برگزار شد، با بیان این‌که اعزام مبلغان ایام اعتکاف چهار روزه است، گفت: مبلغان در این ایام به نقاط مختلف کشور اعزام شده و برای تبیین دین و احکام اسلامی در جمع معتکفان حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: در این مدت چهار روزه مبلغان به دلیل انجام وظایف تبلیغی و حضور در مساجد مختلف نمی‌توانند نیت اعتکاف کنند اما قطعا از فضائل و ثواب‌های این مراسم معنوی بهره‌مند خواهند شد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به این‌که اعزام‌های گذشته دفتر تبلیغات منحصر در ماه‌های محرم، رمضان و صفر بود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر برای قریب به هفده مناسبت اعزام مبلغ صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام روستا آزاد تعداد مبلغان اعزامی در ایام اعتکاف را چهارصد نفر ذکر کرد و گفت: این مبلغان از دفتر قم و مشهد، اصفهان، اهواز و ایرانشهر که شعب دفتر تبلیغات هستند عازم سفر تبلیغی می‌شوند که از این تعداد سی نفر خواهران مبلغه و بقیه برادران هستند.
وی با بیان این‌که در گذشته مراسم اعتکاف منحصر در قم و مسجد امام حسن عسکری(ع) بود، ابراز کرد: این ظرفیتی که امروز ایجاد شده و اعتکاف را از حالت فردی به جمعی بدل کرده با زحمت طاقت فرسای برخی از حوزویان بوده است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، گفت: امروز بسیاری از دانشجویان و نسل جوان ما متقاضی حضور در این مراسم معنوی هستند و اکثر دانشگاه‌های کشور مجری این مراسم هستند اما به خاطر کمبود فضا بسیاری نمی‌توانند از این مراسم استفاده کنند.
حجت‌الاسلام روستا آزاد با بیان این‌که نسل جوان ما در معرض بیشترین تهاجمات فرهنگی هستند، مبلغان را به استفاده از این فرصت برای تبیین مبانی دینی به قشر جوان توصیه کرد و ابراز داشت: مبلغان باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و بخشی از اعتکاف را به تنویر اذهان جوانان اختصاص دهند.
وی ادامه داد: امروز جوانان از طریق رسانه‌های مختلف مورد هجوم انواع شبهه‌ها هستند و مبلغان می‌توانند از این فضای معنوی که آمادگی کافی برای درک مسائل معنوی وجود دارد به بهترین شکل استفاده کنند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و دغدغه رهبری و مراجع تقلید در این باره، گفت: به کوری چشم دشمنان حماسه‌ای که مد نظر رهبری است محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام روستا آزاد وظیفه مبلغان در قبال انتخابات را سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: مبلغان قطعا وارد مصادیق نمی‌شوند و شاخص‌هایی که امام خمینی(ره) دین و قرآن فرموده و رهبری نیز در سخنان اخیر خود مطرح کردند را در کنار تشویق به شرکت پر شور مردم در انتخابات مد نظر قرار خواهند داد.
وی تأکید کرد: وارد مصداق شدن مبلغان سبب ناراحتی مخالفان می‌شود و جلوی استفاده معتکفان از فضای معنوی اعتکاف را می‌گیرد.
حجت‌الاسلام روستا آزاد با بیان این‌که صدای حوزه علمیه صدای اتحاد است نه تفرقه، گفت: صدایی که جوانان از حوزه خواهند شنید صدای اخلاق است نه تخریب، توهین و افترا./927/پ202/پ
ارسال نظرات