۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۷۶۵۵
رییس هیأت نظارت بر انتخابات خوزستان:

شورای نگهبان از ایجاد استبداد در کشور جلوگیری می‎کند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات خوزستان تأیید فرد صالح را از وظایف شورای نگهبان خواند و گفت: انتخاب فرد اصلح با مردم است و کسی حق ندارد از جایگاه شورای نگهبان صلاحیت افراد را زیر سؤال ببرد.
انتخاب اصلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابوالحسن معماری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات خوزستان، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی سیاسی مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گفت: شورای نگهبان به اندازه ای برای امام(ره) مهم بود که نخستین ابلاغ ها را برای انتصاب 6 نفر فقیه شورای نگهبان صادر کرد.

وی افزود: فقهای شورای نگهبان مشروعیت خود را از ولی فقیه گرفته و با توجه به دارا بودن اجتهاد تطبیقی از احکام اسلام و قانون اساسی پاسداری می کنند.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات خوزستان تصریح کرد: دلیل هجوم رسانه های غربی و تبلیغات علیه شورای نگهبان این است که این شورا از ایجاد استبداد در کشور جلوگیری می کند.

معماری درباره چگونگی نظارت این شورا بر انتخابات گقت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استصوابی بوده به گونه ای که بر کلیه روند اجرایی انتخابات از رسیدگی به صلاحیت ها، شکایات و تبلیغات گرفته تا اعلام نتیجه نهایی بر عهده شورای نگهبان است.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان درپی عدم احراز و احراز عدم صلاحیت های افراد نیست بلکه درپی احراز صلاحیت های افراد است.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات خوزستان تأیید فرد صالح را از وظایف شورای نگهبان خواند و افزود: انتخاب فرد اصلح با مردم است و کسی حق ندارد از جایگاه شورای نگهبان صلاحیت افراد را زیر سؤال ببرد./9462/پ202/غ

ارسال نظرات