۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۶۷۷۴۸

چند خبرکوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تشکیل جلسه ماهیانه روحانیان مستقر بخش مرکزی قم، دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای کارکنان تبلیغات اسلامی قم و گردهمایی روحانیان مستقر بخش خلجستان قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، رییس اداره کل تبلیغات اسلامی قم در جلسه گفتمان دینی که با موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در هنرستان شهید ملک لو قم برگزار شد سخنرانی کرد.
وی افزود: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی برگزار می‌شود که نظام سلطه تلاش زیادی برای ممانعت از حضور مردم پای صندوق‌های رأی انجام می‌دهد و این در حالی است که مردم ما بارها به استکبار جهانی و وابستگان آنها نشان دادند که برای تقویت نظام و پیروی از ولایت فقیه در انتخابات حضور مقتدرانه‌ای دارند.
حجت‌الاسلام اسکندری حضور حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب کاندیدای اصلح را مظهر تحقق حماسه سیاسی دانست و به همه آحاد مردم توصیه کرد با حضور مقتدرانه در پای صندوق‌های رای، در انتخاب کاندیدای اصلح دقت کنند.
وی همچنین به مسأله حماسه اقتصادی اشاره کرد و واگذاری امور به مردم، اصلاح و شفاف سازی قوانین را از راه‌های تحقق این حماسه ذکر کرد.
تشکیل جلسه ماهیانه روحانیان مستقر بخش مرکزی قم
جلسه ماهانه روحانیان مستقر بخش مرکزی قم در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام سید حسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با  تبریک ولادت حضرت امام جواد(ع) حدیثی از این امام همام بیان کرد، سپس در تشریح حدیث امام جواد(ع) گفت: کسانی که مردم را از حیرت و سرگردانی در آورده و با دلیل و استدلال آنان را به راه مرضی ائمه(ع) هدایت کنند، فضیلتشان بر دیگران بنا به فرموده امام جواد(ع) مثل فضیلت ماه شب چهارده بر مخفی‌ترین و کم فروغ‌ترین ستارگان است.
وی افزود: با توجه به نزدیکی ایام انتخابات تشویق و هدایت مردم برای حضور حماسی در انتخابات از وظایف روحانیان مستقر است و باید در این زمینه تلاش وافر داشته باشیم.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار ادامه داد: بحث اعتکاف در این ماه عبادت و الهی نیز از جمله اعمال است که روحانیان باید توجه خاص به آن داشته باشند.
وی همچنین تذکراتی درباره برگزاری مراسم روز آزادسازی خرمشهر، 14 و 15 خرداد داد و در پایان روحانیان مستقر به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش جعفرآباد
بیست و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی جعفرآباد به ریاست حجت‌الاسلام دهقانی امام جمعه شهر جعفریه در محل امامزاده طاهر روستای طغرود برگزار شد.
حجت‌الاسلام دهقانی در ابتدا با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) گفت: بایستی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی محقق شود، این مهم عینیت پیدا نمی‌کند مگر با همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌های فرهنگی.
در ادامه حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اشاره به طرح‌های ارایه شده در جلسات قبلی گفت: باید در سال 92 به بررسی طرح‌ها پرداخت و مواردی که قابلیت اجرایی را دارند عملیاتی کرد تا شهروندان از این رهگذر منتفع شوند.
دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای کارکنان تبلیغات اسلامی قم
دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در حال برگزاری است.
این دوره آموزشی از سری دوره‌های آموزش ضمن خدمت ویژه کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است که از 17 اردیبهشت ماه آغاز شده است.
مدت برگزاری این دوره آموزشی 35 ساعت بوده که برای شرکت کنندگان 32 ساعت آموزش در پرونده اداری آنها لحاظ می‌شود.
در این دوره آموزشی استاد علی آوان‌گاه به آموزش امداد و کمک‌های اولیه می‌پردازد.
تقدیر استاندار قم از رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه
استاندار قم از حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تقدیر کرد.
کرم رضا پیریایی، استاندار قم که به همراه مسؤولان و مدیران استان برای بازدید از بخش جعفرآباد به این بخش سفر کرده بود از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تقدیر و تشکر کرد.
استاندار قم در ادامه لوح تقدیری به رییس اداره تبلیغات اسلامی اهدا کرد.
ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران
ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران با تقدیر از 46 نفر از برترین‌ها در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به کار خود پایان داد.
مریم الهی‌پور، دبیر این جشنواره در مراسم پایانی آن با اشاره به این‌که سابقه برگزاری جشنواره برترین‌ها ابتدا به سال 83 باز می‌گردد، اظهار کرد: در اولین جشنواره تحت عنوان بانوی کرامت از 50 تحقیق پایانی، 50 مقاله و از 10 نفر از معاونین پژوهشی مدارس علمیه و 10 نفر از استادان راهنمای تحقیقات پایانی تجلیل شد.
وی با اشاره به این‌که دومین جشنواره بانوی کرامت در سال 84 برگزار شد، افزود: در این جشنواره از 51 تحقیق پایانی، 50 مقاله، چهار نشریه به عنوان نشریات برتر،‌ 5 مدرسه به عنوان مدارس فعال و موفق در امور پژوهش و پنج مولف تقدیر شد.
دبیر جشنواره برترین‌ها با بیان این‌که در سال 85 جشنواره‌ای با عنوان برترین‌ها برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، پژوهشی، فناوری اطلاعات و عمره طلاب به اجرا درآمد.
وی دومین جشنواره برترین‌ها را مربوط به سال 86 دانست و اضافه کرد: این جشنواره در سه عرصه آموزش، پژوهش و فرهنگی برگزار شد که در عرصه آموزش 24 نفر، در عرصه پژوهش 20 نفر و در عرصه فرهنگی 35 مورد تقدیر قرار گرفتند.
الهی‌پور با اشاره به این‌که سومین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران به صورت دوسالانه ویژه سال‌های 87 و 88 برگزار شد، گفت: در این جشنواره 24 نفر در بخش پژوهش، 51 نفر در بخش آموزش و 65 نفر در بخش فرهنگی تربیتی معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی بیان این‌که چهارمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران در سال 89 برگزار شد، ادامه داد: در این جشنواره 20 نفر در عرصه آموزش، 8 نفر در عرصه پژوهش و 12 نفر در عرصه فرهنگی‌تربیتی تجلیل شدند.
دبیر ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که پنجمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدای سال 91 ویژه برگزیدگان سال 90 حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری ششمین جشنواره برترین‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.
وی افزود: امسال 46 برتر از 18 استان کشور و 33 واحد آموزشی شامل 30 مدرسه علمیه سطح دو، دو مؤسسه آموزش عالی و یک مرکز تخصصی در جشنواره برترین‌ها تجلیل می‌شوند.
الهی‌پور با بیان جزئیاتی از تعداد برگزیدگان ششمین جشنواره برترین‌ها گفت: امسال در عرصه آموزش 12 نفر تقدیر شدند که شامل 9 نفر رتبه‌های اول و دوم و شایسته تقدیر المپیاد علمی، چهار نفر برتر آزمون ورودی سطح سه و پنج نفر برگزیده آزمون ورودی سطح دو می‌شوند.
وی افزود:‌ در عرصه پژوهش 12 برتر معرفی شدند که در میان آنها هفت نفر دارای مقاله برگزیده، یک نفر دارای پایان‌نامه شایسته تقدیر، یک نفر دارای تحقیق پایانی برگزیده،‌ یک نفر دارای پژوهش درسی سطح سه برگزیده، یک نفر دارای کتاب شایسته تقدیر و یک نفر نماینده نشریه برگزیده هستند.
دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران نفرات برتر در عرصه فرهنگی را 16 نفر عنوان کرد و افزود: این افراد شامل 12 رتبه اول مسابقه کتابخوانی شهید مطهری، یک نفر رتبه اول مسابقات عمره، یک نفر مبلغ برتر، یک نفر دبیر برتر و یک نفر مربی برتر فیض نور می‌شوند.
گردهمایی روحانیان مستقر بخش خلجستان قم
مراسم گردهمایی روحانیان مستقر بخش خلجستان قم در اداره تبلیغات اسلامی دستجرد برگزار شد.
در این گردهمایی حجت‌الاسلام نجاریان زاده، معاون فرهنگی اداره کل و حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس ادارات تابعه و روحانیان مستقر حضور داشتند.
حجت‌الاسلام نجاریان زاده در این جلسه به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و در مورد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف،‌ اعیاد رجبیه و شعبانیه و ماه مبارک رمضان تذکراتی ارائه کرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مبلغان که نقش مهمی در آگاهی‌رسانی به مردم دارند باید برای ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات همت مضاعف داشته باشند./907/پ202/پ
ارسال نظرات