۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۶۸۱۰۵
در زنجان؛

مراسم بزرگداشت آیت الله سید عزالدین زنجانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله سید عزالدین زنجانی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی، شب گذشته با حضور جمع کثیری از مردم و مسؤولان استانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.


حجت الاسلام سید یعقوب موسوی، امام جمعه موقت زنجان که به عنوان سخنران، دراین مراسم حضور داشت با اشاره به جایگاه و ارزش علم و عالم اظهار داشت: ارزش علم و عالم بسیار بالاتر از آن است که زبان ها بتوانند ارزش آن را بیان کنند.


وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند عالم را مورد ستایش قرار می دهد افزود: خداوند نیز در قرآن بر آن است تا جایگاه عالم را برای همه بشناساند و لذا با سوالاتی از همه می پرسد: آیا بینا و نابینا با هم مساوی اند؟ آیا دانا و نادان با هم مساوی اند؟ و به این طریق می خواهد که خود ما به جواب اصلی برسیم.


امام جمعه موقت زنجان در ادامه با بیان این که ارزش هر انسانی به اندازه علم او است، گفت: هر چه قدر انسان عالم تر باشد و علمش بیشتر، قیمتش زیادتر است؛ پس این علم است که قیمت انسان را تعیین می کند نه چیز دیگر
.

 

وی در ادامه افزود: علم به تنهایی کافی نیست و بزرگان، حلم را نیز زینت برای علم برشمرده اند یعنی علم بدون حلم چندان افتخار آفرین نیست.


حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به جایگاه عالم نزد خداوند خاطرنشان کرد: عالم و مجاهد راه حق از همه کس به خداوند نزدیک تر هستند ولی مجاهد راه حق هم بدون عالم تربیت نمی شود و به همین خاطر است که خداوند در روز قیامت قبل از ورود عالم به بهشت به او می گوید هر کسی را که دوست داری شفاعت کن.

 

وی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر (ص) در منزلت علما، تصریح کرد: علما بر طبق احادیثی از پیامبر (ص) جانشینان حضرت هستند، چون سیره آنها را زنده نگاه داشته و به دیگران می آموزند.


امام جمعه موقت زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های شخصیتی حضرت آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی اشاره و افزود: آیت الله سید عزالدین زنجانی از علمای مبارز در راه مبارزه با استبداد و استکبار بود و به همین خاطر در زمان انقلاب بارها از سوی ساواک تبعید شده یا به زندان افتادند و این ویژگی یکی از ویژگی های بارز ایشان بود./901/پ202/ب 

ارسال نظرات