۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۳۶۲
فرهنگ مظلوم (1)؛

کاندیداها مسأله فرهنگ را در سبد تبلیغاتی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت فرهنگ در انقلاب اسلامی و ضرورت توجه نامزدهای انتخاباتی به مسأله فرهنگ، گفت: از کاندیداهای ارزشی انتظار می‌رود در باقی‌مانده ایام تبلیغات انتخاباتی حتما مسأله فرهنگ و اهتمام به فرهنگ را در سبد تبلیغاتی خودشان قرار بدهند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به این پرسش که«چرا در برنامه‌های تبلیغی کاندیداها کم‌تر به مباحث فرهنگی پرداخته‌می‌شود» و « آیا دغدغه نان و آب مهم‌است یا فرهنگ و دین جامعه؟» گفت: هم دغدغه نان، آب و اقتصاد مردم مهم است و هم دغدغه فرهنگی مردم مهم است، لکن آن چه در درجه بیشتر اهمیت قرار دارد، فرهنگ مردم آن هم فرهنگ دینی است.

وی حساس نبودن کاندیداها به مسأله فرهنگ را محل تأمل خواند و افزود: از کاندیداهای ارزشی انتظار می‌رود در باقی‌مانده ایام تبلیغات انتخاباتی حتما مسأله فرهنگ و اهتمام به فرهنگ را در سبد تبلیغاتی خودشان قرار بدهند.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: کاندیداها باید بدانند که مردم عزیز ما به دینشان و به اخلاقشان پایبند هستند، نامزدهای انتخابات فکر نکنند اگر فقط متمرکز در نان و آب مردم شوند و فرهنگ را فراموش کنند رأی بیشتری به دست می‌آورند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که متدینان حجم عظیمی از رأی دهندگان را تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: دین‌داران قطعا به عنصر دین در رأیشان توجه خواهند کرد، زیرا مردم ما مردم بصیری هستند.

وی اظهار کرد: مردم بصیر ما، ملاک‌ها و معیارهای مقام معظم رهبری را می‌گیرند و هر کاندیدایی که آن ملاک‌ها را داشت یا نزدیک به آن ملاک‌ها بود رأی می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که نقش فرهنگ را در انقلاب اسلامی چیست؟ ابراز کرد: ما انقلاب نبی اکرم(ص) را پیش از آن‌که هر صبغه‌ای پیدا کند، انقلاب فرهنگی نام‌گذاری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امام(ره) که ادامه دهنده انقلاب نبی‌اکرم(ص) است، از انقلاب فرهنگی به معنای دقیق کلمه شروع کرد تا به پیروزی رسید، بنابراین مسأله انقلاب فرهنگی را نباید دست کم گرفت.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: نباید میان اقتصاد و فرهنگ تقابل ایجاد کرد بین مسأله اقتصاد و فرهنگ مردم، ما معتقد هستیم اگر فرهنگ آباد شود نان و آب مردم و اقتصاد هم آباد می‌شود./914/ت302/ن

 

ارسال نظرات