۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۶۹۷

همایش قرآن و مستشرقان در گنبد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش قرآن و مستشرقان در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان گنبد برگزار شد.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سبحانی امام جمعه گنبد در همایش قرآن و مستشرقان بیان داشت: کشور ما با اهداء خون شهداء در راه اسلام و قرآن، ارزش‌ها را زنده کرد و امروز نیز خواهران حوزوی احیاء این رسالت را به خوبی در جامعه بر عهده دارند.
وی افزود: قرآن کتابی است که معارفی همچون اصول، فقه، فلسفه، عرفان درآن وجود دارد ولی رسالت ویژه‌ای خداوند در قرآن قرار داده است که آن هدایت بشریت است؛ هر کس بخواهد قرآن را بشناسد قرآن او را راهنمایی می‌کند. همچنان که رسول خدا (ص) فرمود: من جَعَلَ امامه هادَهُ الی الجنه (هر کس که قران را به عنوان امام برای خدا مشخص کند قرآن او را به بهشت می‌برد.).
حجت‌الاسلام محمدحسین محمدی به عنوان سخنران اصلی این همایش گفت: مسیحیان در اثنای جنگ‌های صلیبی احساس کردند آنچه منافع مادی و سیاسی آن‌ها را به خطر می‌اندازد اسلام و ایمانی است که مردم دارند لذا از طرق مختلف بر ضد اسلام تبلیغ کردند. مستشرقینی که در دولت‌های استعمارگر بودند، همه دست به دست هم داده در تحریف حقایق اسلام کار کردند به طوری که بسیاری از مردم و افراد تحصیل کرده نسبت به اسلام گمراه و دچار اشتباه شدند. مقام معظم رهبری در این‌باره می‌فرماید: شما شاید شنیده باشید که در آمریکا کنفرانس‌های اسلام‌شناسی تشکیل می‌شود و کسانی روی آرا و لایه‌های فکری و شکل اجتماعی مسلمانان تحقیق می‌کنند که بتوانند با اسلام مبارزه کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در حال حاضر با شبهات زیادی در کشور به خصوص در نسل جوان روبرو هستیم؛ برعهده بزرگان حوزه، طلاب و فضلای جوان است که این شبهات را با پیشگیری یا درمان برطرف کنند.
وی تصریح کرد: مایه تأسف است که امروز کشور ما در رشته استشراق در مقاطع مختلف دانشجو و طلبه پرورش نداده است در حالی‌که غربی‌ها در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته شرق‌شناسی دانشجو با اهداف مختلف تربیت می‌کنند و کتاب‌های فراوانی در زمینه شرق‌شناسی، اسلام‌شناسی و قرآن‌‌شناسی نوشته شده و در این زمینه تلاش شبانه‌روزی دارند تا اسلام را برای تأمین انگیزه‌ها و اهداف سه‌گانه خود که مبارزه با اسلام و تبلیغ مسیحیت، تضعیف اسلام و چپاول و استعمار کشورهای شرقی اسلامی است بشناسند.
وی اظهار داشت: امروزه هلند به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز شرق‌شناسی تلقی می‌شود که سالیانه مستشرقان، مقالات و کتب متعددی را در دانشگاه‌های آن به انگیزه‌های مختلف به چاپ می‌رسانند؛ ولی متأسفانه پژوهش در مراکز علمی ما کم صورت می‌گیرد، که نیاز است تحقیق و پژوهش کنیم و طلاب و دانشجویان را با مباحث و شبهات مستشرقان آشنا کنیم و پایان‌نامه‌ها را به سمت معرفی قرآن و اسلام به دنیا و پاسخ به شبهات دشمنان هدایت نماییم تا بتوانیم دین اسلام را به تمام جهان عرضه کنیم./9191/د102/ی

 

ارسال نظرات