۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۰۸

احداث یادمان شهید حسن باقری در زادگاهش

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از طراحی و احداث یادمان شهید غلامحسین افشردی(حسن باقری) در زادگاهش خبر داد.
شهيد حسن باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آستانه فرا رسیدن هفته پاسدار ترتیب یافت، اظهار داشت: مراحل نهایی طراحی یادمان بزرگ شهید غلامحسین افشردی(حسن باقری) انجام شده و به زودی احداث خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: این یادمان به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی در مناطق زلزله زده ارسباران در روستای افشرد از توابع شهرستان هریس احداث می شود، افزون بر این‌که این یادمان نوعی ادای دین به ایثارگری و مجاهدت سردار شهید حسن باقری نیز محسوب می شود.


به گفته فرمانده سپاه عاشورا شهید حسن باقری از فرمانده نخبه، موفق و جوان دوران دفاع مقدس بود که بعد از چند ماه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به عنوان فرمانده اطلاعات عملیات منطقه جنوب انتخاب شد و ماندن در جبهه را به سفر حج در سال 1361 ترجیح داد و در هنگام شناسایی مواضع دشمن در 9 بهمن به فیض عظیم شهادت نائل شد.


سردار پورجمشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح خدمات ارزشمند پاسداران در دوران دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی یادآور شد: مجاهدت و ایثارگری پاسداران و بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، پس از پایان جنگ نیز سپاه در عرصه های مختلف عمرانی و سازندگی، فرهنگی و امنیتی در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده است.


وی با اشاره به پروژه های بزرگ عمرانی صورت گرفته از سوی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: اوج حضور و سازندگی سپاه در استان را سال گذشته در جریان زلزله تلخ ارسباران شاهد بودیم که سپاهیان و بسیجیان در همه مراحل امدادرسانی، آواربرداری، بازسازی و اسکان زلزله‌زدگان حضوری قابل توجه داشتند.


فرمانده سپاه عاشورا برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس در منطقه زلزله‌زده ارسباران، اثر هنری بازسازی واقعه غدیرخم در تبریز و سراب، نمایش بزرگ تماشاگه راز و برگزاری ده‌ها برنامه معرفتی در قالب طرح صالحین را از جمله فعالیت های فرهنگی عقیدتی سپاه استان در سال گذشته برشمرد و گفت: سپاه نهایت تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در خلق حماسه 24 خرداد خواهد داشت.


سردار پورجمشیدیان شائبه جانبداری سپاه از نامزد خاص ریاست جمهوری را تکذیب کرد و گفت: سپاه به هیچ وجه به صورت مصداقی از هیچ یک از کاندیداهای محترم انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی کند و تنها به دنبال حضور فعال سپاهیان و بسیجیان و مردم در صحنه انتخابات است.


وی با بیان این‌که سپاه به دنبال ترزیق روحیه نشاط سیاسی و امید در اقشار مختلف مردم است، گفت: سیاست سپاه ترویج شاخص های ولایی در انتخاب اصلح و بهره مندی از همه ظرفیت های موجود برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات 24 خرداد است./935/پ203/ب

ارسال نظرات