۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۷۱۷۳۳

چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ انتخابات تبریز زیر نگاه 150 خبرنگار و عکاس‌ خبری و نظارت چهار هزار و 417 نفر بر انتخابات آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه انتخاباتی استان است.
چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهر تبریز امروز توسط بیش از 150 خبرنگار از رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان‌شرقی پوشش داده می شود.


بنابر این گزارش، دهها اکیپ خبری و تولیدی صدا و سیمای مرکز استان نیز به اشکال گوناگون در حال ثبت شور مردم و حضور آنها در شعبات مختلف سطح شهر تبریز هستند و با تمام توان در حال انعکاس حضور مردم از طریق شبکه استانی و دیگر شبکه های سراسری می باشند.


همچنین خبرگزاری‌های مختلف به شکل همزمان آخرین اخبار و اتفاقات مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، و حوزه‌های انتخابیه دیگر شهرها و روستاهای استان را پوشش داده و اقدام به درج آخرین عکس‌ها از این حماسه در حوزه انتخابیه می‌کنند.


بازدید رییس کل دادگستری و دادستان تبریز از ستاد انتخابات


حجت‌الاسلام شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی به همراه دادستان تبریز با حضور در ستاد انتخابات استان، از روند فعالیت‌های این ستاد بازدید کرد و با اشاره به حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای از نخستین ساعات رأی گیری، گفت: ملت ایران مفهوم حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را امروز تحقق بخشیدند.


وی با بیان این که حماسه عظیم ملت ایران پیام های مختلفی دارد، افزود: پیام این حضور برای مسؤولان این است که نهایت تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند و پیام دیگر به دشمنان این است که این مردم تا پای جان در راه هدف خود ایستاده اند.


موسی خلیل الهی، دادستان تبریز هم حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، توفیق دیگری برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این توفیق به برکت رهبری های حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای و حضور مردم در صحنه ها به دست آمده و نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی در مسیر خود درست حرکت می کند و ذره ای از مسیر منحرف نشده است.


مردم آرای خود را به ساعات آخر رای گیری موکول نکنند


محمود چمنی، فرماندار تبریز اظهار داشت: مردم با حضور در ساعات اولیه زمان انتخابات و رای دادن به کاندیداهای مورد نظر به تکلیف خود عمل کنند تا در ساعات آخر با مشکل مواجه نشوند.


وی با بیان این‌که 712 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و 699 شعبه برای انتخابات اسلامی شهر و روستا در تبریز تعیین شده است، افزود: از مردم درخواست می شود لیست مورد نظر کاندیداهای شورای شهر را نیز به همراه داشته باشند تا در روند رای گیری تسریع شده و با تجمع در شعبه های رای گیری مواجه نشویم.


چهار هزار و 417 نفر بر انتخابات آذربایجان شرقی نظارت می کنند


الله وردی دهقانی، دبیر هیات نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی با بیان این‌که چهار هزار و 417 نفر بر انتخابات شوراهای این استان نظارت می کنند، اظهار داشت: 94 نفر نیز عملکرد مسؤولان اجرایی و برگزاری انتخابات را در سطح استان رصد می کنند.


وی با اشاره به این‌که رفتار نامزدها و طرفدارانشان نیز توسط بازرسان کنترل و در صورت وجود هرگونه تخلفی به هیات نظارت استان انتقال داده خواهد شد، ادامه داد: مردم تا این لحظه به خوبی حماسه سیاسی را خلق کرده اند و قطعا برآمد این انتخابات سربلندی نظام اسلامی خواهد بود./935/
د101/ب

ارسال نظرات